مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی : پایان خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام دفترچه بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت : مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خود تا پایان خردادماه مهلت دارند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند.

کد مطلب: ۹۲۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی :  پایان خرداد؛ آخرین مهلت ثبت نام دفترچه بیمه سلامت مددجویان کمیته امداد

«علی اربابی» امروز (25 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسالت بیمه سلامت حفاظت مالی از بیمه شدگان در مقابل ریسک ایجاد شده ناشی از هزینه های درمان است چرا که این هزینه های درمان برای خانواده ها سخت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت بیش از 20 سال اقداماتی انجام داده، گفت: اکنون حدود 70 درصد از جمعیت استان از خدمات سازمان بیمه سلامت برخوردار هستند.

او ادامه داد: برخی از این افراد مشمول چند بیمه هستند لذا ممکن است جمعیتی که به آنان دفترچه می دهیم 10 هزار نفر نشوند اما به نسبت عملکرد کشوری دارای وضعیت مطلوبی هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان خردادماه مددجویان می توانند از کارت های درمان کنونی کمیته امداد استفاده کنند، عنوان کرد: با 26 دفتر پیشخوان طرف قرارداد بودیم و این پوشش را برای خدمت رسانی به مردم به 30 دفتر پیشخوان افزایش دادیم و بانک اطلاعاتی مددجویان در دفاتر پیشخوان موجود است.

او با بیان اینکه مردم رضایتمندی بسیاری نسبت به این موضوع داشتند ادامه داد: این قشر از جامعه که خدمات را به صورت دفترچه دریافت نمی‌کردند امروز دفترچه‌ای در دست آن‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون از 10 هزار نفر مددجوی شهری کمیته امداد استان 4 هزار نفر تحت عنوان صندوق سایر اقشار دفترچه بیمه دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع همپوشانی و تک دفترچه‌ای شدن تمام ایرانی‌ها یک قانون است که باید انجام شود افزود: امسال با توجه به پیگیری‌های متعدد انجام شده بیمه نامه خدمات بستری و اورژانسی لازم برای زندانیان و اقشار مجهول الهویه نیز صادر می‌شود تا از این خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

اربابی بیان کرد: در پایان سال 97 طرح نسخه الکترونیک در شهرستان بشرویه انجام شده و طی چهار ماه گذشته نیز بالغ بر 4 هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان صادر شده که بیش از 50 درصد از این نسخ به مرحله نهایی و خدمت تبدیل شده است و تا پایان سال جاری نیز این طرح در فردوس و سرایان اجرایی می‌شود.

او عنوان کرد: سال گذشته طرح نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان سرایان به عنوان پایلوت انجام شده و این طرح در سایر شهرهای استان انجام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به طرح پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های استان تصریح کرد: با این طرح بحث استحقاق‌سنجی و رفع همپوشانی صورت می‌گیرد و کسی که به بیمارستان مراجعه می‌کند نیاز به دفترچه ندارد.

اربابی گفت: طرح پرونده الکترونیک برای تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استان انجام خواهد شد و این طرح در گام نخست نیز تا حدود سه ماه آینده در بیمارستان رازی بیرجند انجام می‌شود.

اوبا بیان اینکه پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه به 100 درصد می‌رسد افزود: در سال گذشته بیش از 15 درصد هزینه‌های سازمان کنترل شده و محدودیتی نیز در ارائه خدمات نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار