زمان دریافت کارت کنکور دوشنبه اعلام می‌شود

تهران (پانا) - زمان دریافت کارت ورود به جلسه و سایر اطلاعات مربوط به آزمون سراسری سال ۹۸ روز دوشنبه سوم تیر ماه جاری اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
زمان دریافت کارت کنکور دوشنبه اعلام می‌شود

مهلت ثبت‌نام مجدد در کنکور سراسری سال ۹۸ رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، برای داوطلبانی که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ به پایان رسید.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ داوطلب در مهلت مجدد موفق به ثبت نام در کنکور شدند که با در نظر گرفتن آمار ثبت نامی‌های سابق جمعاً تعداد یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

در کنکور امسال تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی، ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. به‌طوری‌که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی)، ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود، بر همین اساس داوطلبان باید در انتخاب نوع نظام آموزشی دقت داشته باشند.

از آمار کل ثبت نام کنندگان تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر از نظام آموزشی ۶.۳.۳ و مابقی دانش‌آموزان نظام آموزشی نظام قدیم ثبت نام کرده‌اند. آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

اطلاعات مربوط به زمان و نحوه پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ و همچنین اطلاع از سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون روز دوشنبه سوم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و نشریه پیک سنجش منتشر خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های مناطق سیل زده به داوطلبان آسیب دیده همان استان‌ها که آسیب مستقیم جانی و مالی دیده‌اند اختصاص خواهد یافت، جزئیات این ظرفیت‌ها در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری که در مردادماه منتشر می‌شود درج خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار