افتتاح آزمایشگاه مجهز زبان‌شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تهران (پانا) - روز چهارشنبه، ۲۲ خردادماه ۱۳۹۸ در حاشیۀ همایش سراسری «برنامه ریزی زبان در ایران» با حضور دکتر مسعود برومند و سایر استادان برجستۀ رشتۀ زبان‌شناسی آزمایشگاه مجهز زبان‌شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح  آزمایشگاه مجهز زبان‌شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ضمن اشاره به فعالیت چندین دهه‎ای پژوهشکدۀ زبان‌شناسی در پژوهشگاه، به اهمیت فعالیت ‌های ارزشمند انجام شده توسط دکتر عاصی و سایر اعضای هیأت علمی پژوهشگاه پرداخت.
سپس دکتر عاصی به کاربرد ابزارها و تجهیزات آزمایشگاه در پژوهش‌های زبانی پرداخت و از نقش آنها در بررسی پردازش‌های زبانی و تسهیل پژوهش‌ها خبرداد.
در ادامه دکتر برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دکتر عاصی، رئیس پژوهشکدۀ زبان‌شناسی، خواست از تجهیزات آزمایشگاه و امکانات آن در جهت حل معضلات زبانی جامعه استفاده شود.
در ادامه از نسخۀ ارتقاء یافتۀ پایگاه داده‌های زبان‌شناسی نیز رونمایی شد و دکتر عاصی ضمن تشکر از حمایت های دکتر برومند، گفت: پیکره‌های تهیه شده در پژوهشگاه علوم انسانی می‌تواند یکی از مهمترین منابع پژوهش برای پژوهشگران سراسر دنیا باشد. در پیکرۀ ارائه شده در پایگاه داده‌های زبان فارسی در پژوهشگاه انواع گونه‌های نوشتاری، رسمی، ادبی، روزنامه‌ای، محاوره‌ای و .... و منبعی موثق از متون فارسی معاصر و تاریخی است. پیکره‌های این پایگاه به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار