در گفت‌وگو با پانا

پاسخ علیخانی به چرایی کاهش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید آمارها نشان می‌دهد که سهم جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل عمومی روز به روز رو به کاهش است و کاهش آمار استفاده از حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد که سهم خودروی شخصی رو به افزایش است.

کد مطلب: ۹۲۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ علیخانی به چرایی  کاهش استفاده شهروندان  از حمل و نقل عمومی

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: مدیریت شهری باید مطالبه مردم را پیگیری کند. اکنون ناوگان اتوبوسرانی ما فرسوده است و مردم از این وضع رضایت ندارند. از طرفی آمارها نشان می‌دهد که سهم جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل عمومی روز به روز رو به کاهش است. در حالی که باید سهم مترو به 6 تا 7 میلیون سفر در روز می‌رسید، اکنون طبق آمارها کاهش پیدا کرده است.

اگر وعده‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی در گذشته محقق نشده است بخشی از آن به علت دعواهای سیاسی بوده است که دولت و شهرداری همیشه باهم مشکل داشتندو اکنون که دولت و شهرداری باهم هماهنگی دارند، علت محقق نشده وعده‌‌ها کم‌کاری از سمت شهرداری بوده است

وی افزود: کاهش آمار استفاده از حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد که سهم خودروی شخصی رو به افزایش است و برعکس آنچه ادعا می‌شود که سهم استفاده از خودروهای شخصی کاهش پیدا کرده است، اینطور نیست. به ویژه در طرح ترافیک اکنون خودروهای غیرمجاز چند برابر خودروهای مجاز هستند و هر چه در اینباره گفته می‌شود آنها با ارائه جدول و آمار می‌گویند وضع خوب است در صورتی که اگر استفاده از خودروی شخصی کم شده، در مقابل باید سهم حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده باشد اما اینگونه نیست.

وی با اشاره به بازدید اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت واگن‌سازی تهران و وعده‌ها برای حل مشکلات متروی تهران اظهار کرد: وقتی کسی در مقام معاون رئیس‌جمهوری این صحبت‌ها را اعلام می‌کند حتما این وعده‌ها اجرایی است چون شورا جایگاه اجرایی ندارد و ما به عنوان عضو شورا فقط می‌توانیم پیگیری کنیم و تذکر دهیم اما شهردار تهران و مدیران شهری قطعا می‌توانند وعده‌ها را در زمینه فاینانس و کمک‌های دولت پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اگر وعده‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی در گذشته محقق نشده است بخشی از آن به علت دعواهای سیاسی بوده است که دولت و شهرداری همیشه باهم مشکل داشتند و اکنون که دولت و شهرداری با هم هماهنگی دارند، علت محقق نشده وعده‌‌ها کم‌کاری از سمت شهرداری بوده است.

وی گفت: اگر آقای جهانگیری اعلام کرده است که امکانات وجود دارد، باید شهرداری از این فرصت استفاده کند و از آنجا که شهردار تهران هم در هیات دولت حضور دارد فرصت خوبی است تا پیگیری شود.

علیخانی در ادامه با تأکید بر اینکه بازدید اعضای دولت از واگن‌سازی نشان می‌دهد حساسیت‌های لازم ایجاد شده است، گفت: بازدیدهای اخیر مسئولان از واگن‌سازی نشان از توجه دولت به حمل و نقل دارد. حال این مدیریت شهری است که باید توان خود را برای استفاده از این ظرفیت نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار