مجادله توئیتری بر سر یک خبر جعلی تلگرامی

شایعه تغییر مدیر شبکه3 چگونه به وجود آمد؟

تهران (پانا) ـ روز پنج شنبه مازیار ناظمی مجری و گوینده سابق تلویزیون که اکنون مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان است، خبری در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که با حجم زیادی از واکنش‌های مجازی مواجه شد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
شایعه تغییر مدیر شبکه3 چگونه به وجود آمد؟

به‌گزارش خراسان، ناظمی در توئیت کوتاهی انتصاب شهاب اسفندیاری را به‌سمت مدیر شبکه 3 تبریک گفت؛ اما خیلی زود مشخص شد خبر او درست نبوده است. بلافاصله پس از انتشار این خبر، شهاب اسفندیاری که رئیس دانشگاه صداوسیماست، در توئیتی ماجرا را تکذیب کرد و نوشت: «حدود یک سال است که تقریبا هر چند هفته یک شایعه درباره «سمت جدید» من در برخی محافل و رسانه‌ها مطرح می‌شود که واقعا نمی‌دانم منشأ آن‌ها چیست و کجاست.» مازیار ناظمی توئیت اولیه‌اش را حذف کرد، شهاب اسفندیاری هم ماجرا را ادامه نداد، اما خبر در یک ساعت، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.
ابتدا کورش کمره‌ای مدیر روابط عمومی شبکه 3 در توئیتی نوشت: «امروز بعد از خبرسازی جدید علیه شبکه ۳ با مدیر شبکه تماس گرفتم. به مزاح و خنده گفت: الحمدلله مشخص است لیبرال‌ها دوباره از جایی ناراحتند!» سپس محمدحسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز در توئیتی به این ماجرا پاسخ داد و نوشت: «نمی‌دونم این آقا مازیار ناظمی عزیز ما تازگی‌ها خبرهاش رو از کجا میاره. دیگه نزدیک سیزده‌بدر هم نیست که بگیم دروغ سیزده است؟! علی آقای فروغی الحمدلله داره با موفقیت پیش میره و سرجاش هست. آقا شهاب اسفندیاری هم داره با تمام تلاشش در دانشگاه صداوسیما کار می‌کنه.»

خبرگزاری صداوسیما گاف داد؟
نکته جالب توجه این ماجرا، آن بود که گفته می‌شد منتشرکننده اصلی خبر، خبرگزاری صداوسیما بوده است. نکته‌ای که به‌زعم بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، صحت خبر را اثبات می‌کرد. خود مازیار ناظمی هم در این‌باره گفت: «ما گروهی داریم که بیشتر بچه‌های رسانه‌ملی هم هستند. این خبر و حکم تغییرات در شبکه ۳ آن‌جا توسط خیلی از بچه‌ها منتشر شد و من‌هم گفتم حتما صحت دارد این خبر که همه بازنشر می‌دهند و برای همین توئیت کردم که بعد متوجه شدم اصل خبر مشکل داشته است.» اما پیگیری‌ها نشان داد اصل خبر را خبرگزاری صداوسیما منتشر نکرده است؛ بلکه یک کانال تلگرامی که عنوان و لوگوی این رسانه را جعل کرده بود، این خبر را منتشر کرده است. نکته جالب آن که متن حکم جعلی انتصاب نیز، متنی بود که یک‌سال پیش با آن، علی فروغی به‌سمت مدیر شبکه 3 منصوب شده بود و تنها اسامی در آن تغییر داده شده بود! حمید خواجه‌نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما با انتشار توضیحاتی در صفحه اینستاگرامش، خبر از پیگیری قضایی این شایعه داد و نوشت: «لحظاتی پس از انتشار این خبر جعلی، بلافاصله مطالب را برای پیگیری حقوقی ارسال کردم که جلوی این‌گونه سوءاستفاده‌ها به‌سرعت گرفته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار