مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

اهمیت خاص مدیریت زمان در جذب و نگهداشت سوادآموزان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در نشست کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، نواحی و مناطق استان که در نهاوند برگزار شد، مدیریت را روش به گردش درآوردن کارهای یک سازمان دانست و یکی از مهم ترین متغیر های آن را عامل زمان عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت خاص مدیریت زمان در جذب و نگهداشت سوادآموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود گفت: هرچه از نظر زمان بیشتر صرفه جویی کنیم فرصت های فراروی به نفع برنامه ریزهای کلان و استراتژیک خواهد بود.

او تصریح کرد: با استفاده بهینه از زمان و انجام به موقع امور می توانیم از هدر رفت زمان جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به دسته بندی کارها از دیدگاه مدیریت زمان به کارهای مهم و فوری، مهم اما غیر فوری، فوری اما غیر مهم، کم اهمیت و غیر فوری و بیهوده و وقت گیر، گفت: از میان اینها اولویت بایستی به کار های مهم اما غیر فوری اهتمام داشت.

پورداود با بیان این که مدیریت زمان در گرو توجه به اصول و قوانین حاکم بر آن است، افزود: استفاده از راهکارهایی همچون نوشتن اهداف دراز مدت، تعیین درجه اولویت اهداف، خرد کردن اهداف به کارهای کوچک تر، تعیین ترتیب و درجه اولویت کارها، تعیین برنامه زمان بندی انجام کارهای مهم و اقدام فوری و پیگیری طبق برنامه زمان بندی شده در مدیریت بسیار مهم و تأثیرگذار است.

او مواردی چون اشتیاق، قاطعیت، اراده و انضباط را عوامل مهم بهره وری در مدیریت زمان دانست و تصریح کرد: باید تکنیک های خوب مدیریت زمان را آنقدر تمرین کنیم که به عادت تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان این که مدیریت زمان در دستگاه تعلیم و تربیت اهمیت مضاعفی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به این مقوله در جذب و نگهداشت سوادآموزان مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار