تحلیل بازی اول ایران در هفته سوم لیگ ملت ها؛

غافلگیری کانادایی ها با جو سنگین سالن غدیر ارومیه

ارومیه(پانا)- بازی نخست تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال با پیروزی قاطع تیم ایران و روز سخت کانادا در ورزشگاه غدیر ارومیه همراه بود.

کد مطلب: ۹۲۱۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
غافلگیری کانادایی ها با جو سنگین سالن غدیر ارومیه

ست نخست دیدار تیم های والیبال جمهوری اسلامی ایران و کانادا با غافلگیری بازیکنان کانادایی همراه بود؛ در این ست تیم ملی ایران که بسیاری از آنها در ارومیه بازی کرده و با جو سالن آشنا بودند، بازی را با همراهی تماشاگرانی که از ساعت ها پیش در سالن حضور داشتند، آغاز کردند و فاصه امتیازی زیادی ایجاد شد.

در اواسط این دیدار ، تیم ایران با نتیجه 16 بر 9 مقابل کانادا پیش افتاد و توانست با همین اقتدار به پیش برود.

در پایان این ست نیز ایران با نتیجه 35 بر 15 اختلافی10 امتیازی را به دست آورد.

از جمله نکات مهم این ست ، بروز حدود 10 خطا از سوی بازیکنان تیم کانادا بود که اثرگذاری جو سنگین سالن برای این بازیکنان را نشان می داد، آنها نشان دادند که نتوانسته اند با این جو آشنا بشوند.

همچنین ایران در این ست از همه نقاط هجومی تیم استفاده کرد و مناطق 2 و 4 پشت خط منطقه 2 و همچنین اسبک های معروف به "پایپ" از جمله راه های امتیازگیری تیم ملی ایران بود.

ست دوم بازگشت درخشان تیم ملی ایران در اواخر ست

تیم ملی والیبال ایران که ست نخست را به خوبی به پایان رسانده بود ، در اوایل ست دوم نتیجه خوبی به دست نیاورد و 2 تیم با امتیاز های تیم کانادا در وقت استراحت فنی اول و دوم به نزد مربیان رفتند.

اما پس از وقت استراحت فنی دوم ، تیم ملی والیبال ایران به خود آمد و نتیجه را به نفع خود به پایان داد.

در اواخر ست دوم تیم ملی ایران از تیم کانادا پیش افتاد و توانست این ست را با نتیجه نزدیک 26 بر 24 به اتمام برساند تا کورسوی امید کانادایی هم برای امتیاز گیری در ارومیه خاموش شود.

در این ست تیم ملی ایران سرویس های بسیار خوبی را روانه زمین کانادا کرد و به لطف 10 سرویس قابل توجه و سهمگین ، دفاع عقب زمین کانادایی ها را به ویژه در اواخر بازی دچار مشکل کرد.

در این ست هم نیز خطا های تیم کانادا نظیر ست اول زیاد بود و این تیم حدود هشت خطا در سرویس ، جلوی تور و داخل زمین انجام داد که بازهم نشان از ضعف آنها در عجین شدن با وضعیت سالن غدیر ارومیه بود.

ست سوم؛ تیر خلاص ایران با حمایت همه جانبه تماشاگران به کانادا

ست سوم دیدار تیم های ایران و کانادا هم بدون دغدغه برای تماشاگران آغاز شد و ادامه یافت.

در این ست تیم ملی ایران بازی را خوب شروع کرد و در اواسط دیدار بازی را در دست گرفت.

تیم ملی ایران با ایجاد 4 فاصله امتیازی در وقت استراحت فنی دوم و هفت امتیاز فاصله در امتیاز 20 ، خیال اعضای تیم و تماشاگران را از برد این دیدار راحت کرد.

سرویس های خوب بازیکنان ایران در کنار اشتباهات کانادایی ها نیجه 25 بر 16 را در ست سوم رقم زد تا ایران بدون مشکل ، بهترین برد خود را مقابل کانادا به دست آورد و حتی یک ست هم به کانادایی سختکوش ندهد.

در این ست تیم ملی ایران سه امتیاز سرویس بدست آورد و دفاع روی تور ایرانی ها در این ست عملکرد خوبی داشت.

از جمله مهمترین نکته این دیدار استفاده بسیار زیاد کانادایی ها از منطقه 4 زمین خود برای حمله و امتیاز گیری بود که ایران نیز در بسیاری از موارد نمیتوانست مانع این کار شود.

در مقابل تیم کانادا حدود 25 امتیاز خود را با اشتباهات فردی بازیکنان از دست داد که در نوع خود قابل توجه بود.

در پایان این دیدار امیر غفور از ایران با کسب 16 امتیاز ، امتیاز آورترین بازیکن زمین لقب گرفت ، و استفن مار از کانادا دوم شد.

همچنین پوریا فیاضی 11 امتیاز برای ایران کسب کرد.

ایران در پایان این دیدار در صدر لیگ ملت ها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار