دبیر هیئت بوکس آذربایجان غربى در گفت و گو با پانا:

بوکس در آذربایجان غربى ورزشى با پتانسیل بالا و نیازمند توجه بیشتر مسئولین است

ارومیه(پانا) - دبیر هیات بوکس آذربایجان غربى ظرفیت و پتانسیل رشته بوکس در استان را بسیار بالا دانست.

کد مطلب: ۹۲۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بوکس در آذربایجان غربى ورزشى با پتانسیل بالا و نیازمند توجه بیشتر مسئولین است

محمد آبى در گفت و گو با خبرگزارى پانا به وضعیت رشته بوکس در آذربایجان غربى اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزش بوکس طى سال هاى گذشته تا امروز قهرمانان خوبى را از استان آذربایجان غربی داشته و مدال آوران جهانى و آسیایى متعددى اهل این استان بوده اند.

وی گفت: امروز با توجه به حضور چمن گلى در رأس ورزش و جوانان استان و همچنین ارتباطات خوب نظرى رییس هیئت بوکس استان و عضو هیئت رییسه فدراسیون نگاه و توجه خوبى به این ورزش وجود دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد یقیناً با توجه به پتانسیل بالاى بوکس، این رشته به ورزش اول استان تبدیل مى شود.

دبیر هیئت بوکس آذربایجان غربى از حضور ٨ بوکسور آذربایجان غربى در رده هاى ملى خبر داد و گفت: در حال حاضر حسین دانشور،محمد عزیزى و سیامک قربانى در رده بزرگسالان، سید محمد مام محمودى و عبدالله پرکنى در رده جوانان، ابوالفضل دانا و عرفان مام خسروى در رده نوجوانان و عرفان صادقى در رده نونهالان در عضویت تیم هاى ملى هستند.

آبى در این خصوص گفت: هیئت بوکس استان پیگیر همه اتفاقات و برنامه هاى ورزشکاران عضو تیم هاى ملى هستیم و برنامه ریزى ویژه اى براى حضور قدرتمند آن ها در میادین مختلف انجام داده ایم.

وی ادامه داد: هیئت بوکس استان طى سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانى کشور و میزبان مسابقان منطقه ٢ کشور در رده بزرگسالان بود که در این دوره از مسابقات مقام اول را کسب کرد، همچنین مسابقات مناطق ٦ گانه نیز به میزبانى آذربایجان غربى انجام شد که در وزن ٩١ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتیم.

آبى در رابطه با برنامه هاى آتى هیئت بوکس استان نیز گفت: برنامه ریزى هاى لازم برای میزبانى مسابقات نونهالان(استعدادهاى برتر) کشور و انتخابى نوجوانان آسیا را در ارومیه انجام داده ایم تا در صورت موافقت این مسابقات در استان انجام پذیرند.

محمد آبى علاوه بر دبیرى هیئت بوکس آذربایجان غربى، یکى از ٤ داور ٢ ستاره جهانى در کشور و دبیر منطقه ٢ کشور نیز می باشد و به عنوان داور قضاوت در جام هاى کاپولوری اندونزی( پلیس اندونزى) ، مکران چابهار، جمهوریت قزاقستان و قهرمانى کشور حضور داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار