احیای ۴۵ واحد تولیدی راکد و مشکل‌دار در آذربایجان غربی تولیدی

ارومیه(پانا) - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۴۵ واحد راکد و مشکل دار استان به چرخه تولید بازگردانده شد.

کد مطلب: ۹۲۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
احیای ۴۵ واحد تولیدی راکد و مشکل‌دار در آذربایجان غربی تولیدی

محمد دهقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تا کنون موانع و مشکلات ۴۵ واحد راکد و مشکل دار رفع و به چرخه تولید باز گردانده شدند.

وی همچنین افزود: در سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۴۳ واحد توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد.

دهقان در ادامه بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته جهت رفع موانع واحدهای تولیدی صنعتی استان تعداد ۳ هزار و ۵۳۵ موقعیت شغلی ایجاد و یا حفظ شد.

وی در خصوص اقدامات این کارگروه در ۲ ماهه امسال عنوان کرد: در طول ۲ ماهه اول امسال مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال برای مرتفع ساختن مشکلات ۹ واحد صنعتی تولیدی جهت حفظ یا ایجاد تعداد ۱۶۴ موقعیت شغلی پرداخت شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۳۳۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۵۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال و با ایجاد ۵۹ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی پایدار در حال فعالیت هستند.

دهقان در خصوص طرح‌های در دست اقدام استان نیز بیان کرد: تعداد یک هزار و ۴۰۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۱۱ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در حال اجرا هستند که با به بهره برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی برای ۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار