نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی: 50 درصد منابع مورد نیاز برای ساخت مدارس را درکشور خیرین متقبل میشوند

یاسوج (پانا) - نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خبر داد، 50 درصد منابع مورد نیاز برای ساخت مدارس را درکشور خیرین متقبل میشوند.

کد مطلب: ۹۲۱۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی: 50 درصد منابع مورد نیاز برای ساخت مدارس را درکشور خیرین متقبل میشوند

غلام محمد زارعی در جشنواره خیرین مدرسه ساز ضمن تقدیر تشکر ازحمایت های مادی و معنوی خیرین اظهار کرد: خیرین انسان‌های ارزشمند و بزرگی هستند که هر کسی نمی‌تواند در کسوت خیری قرار بگیرد.

در ادامه پیروز کرمی مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت در گذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 57 طرح مدرسه‌سازی با 279 کلاس درس و زیربنای بیش از 28 هزار متر مربع توسط خیرین در حال ساخت داریم.
پیروز کرمی عنوان کرد: تاکنون 1500 کلاس توسط خیرین در استان ساخته و تحویل داده شده است.علاوه بر ساخت مدارس به تجهیز آنها نیازمند هستیم که انتظار می‌رود خیرین مدرسه ساز در این زمینه همکاری کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره توجه به افزایش ایمنی مدارس است، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم نوسازی مدارس کشور ساخت و گسترش مدارس سبز است و از خیرین انتظار می‌رود که برای ساخت اینگونه مدارس در سطح استان همکاری کنند.

در میانه جلسه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم محمد رضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور مستندی در رابطه با کارهایشان پخش شد.

حافظی در بخشی از این مستند گفته است:تلخی ها میتوانند به موفقیت تبدیل شوند و من تلخی از دست دادن فرزندم را به شیرینی مدرسه سازی تبدیل کردم و امیدوارم در این کار موفق بوده باشم.

وی بیش از 14 مدرسه را درسطح کشور احداث کرده بودند.

در پایان هم مدیر کل اداره آموزش و پرورش خطاب به خیرین گفت:در کتاب زندگی، شما سطری به یاد ماندنی هستید نه حاشیه ای فراموش شدنی.

هادی زارع پور مشکلات آموزش وپرورش را اینگونه بیان کرد: مادر استان 9هزار و 122 کلاس درس داریم که از این تعداد 2هزارو 600 کلاس غیر استاندارد هستند .

وی گفت: همچنین 129 مدرسه استیجاری وجود دارد که با هیچ استانداردی هم خوانی ندارند و ما در حال حاضر به 100 مدرسه روستایی نیاز داریم .

زارع پور افزود: با توجه به اینکه طبق برنامه توسعه ششم باید تعدادی دانش آموزان ما به سمت رشته های فنی بروند بسیاری از هنرستان های ما تجهیزات لازم را برای رشته های هنری ندارند، و امیدواریم که بتوانیم به کمک شما خیرین عزیز اینگونه مدارس را به خوبی مجهز کنیم و در دفعات بعد هم مدارسی کاملا استاندارد را در استان احداث کنیم.

خبرنگار: سیما کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار