در گفت‌وگو با پانا

غلامرضا محمدی: وضع سختی بر کشتی جهان حاکم شده است؛ در رقابت‌های جهانی جنگ تمام‌عیار داریم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تشریح وضع شاگردانش برای حضور در انتخابی تیم ملی، از کار سخت کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا محمدی: وضع سختی بر کشتی جهان حاکم شده است؛ در رقابت‌های جهانی جنگ تمام‌عیار داریم

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در برخی اوزان که کشتی‌گیران رقابت فشرده‌ای با هم دارند انتخابی را برگزار می‌کنیم چرا که به برگزاری انتخابی اعتقاد کامل دارم. مسابقات انتخابی را در پنج وزن المپیکی انجام خواهیم داد و تنها در وزن 57 کیلوگرم انتخابی برگزار نمی‌کنیم. کشتی‌گیران چند ساعت پس از وزن‌کشی مقابل هم قرار می‌گیرند و اگر لازم باشد در برخی اوزان دوباره انتخابی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: البته باید شرایط فراهم باشد و زمان کافی هم در اختیار داشته باشیم. در این مقطع که قرار است هم جوانگرایی کنیم و هم رنکینگ بگیریم و هم انتخابی برگزار کنیم کار سختی پیش رو داریم. البته برگزاری انتخابی در چند وزن به معنی این نیست که کشتی‌گیران به طور قطعی انتخاب شوند، بلکه ممکن است تا رقابت‌های جهانی اتفاقاتی بیفتد و کادر فنی مجبور شود تغییراتی ایجاد کند بنابراین برگزاری انتخابی و کسب مقام نخست در این مسابقه به منزله ملی‌پوش شدن فرد نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال که چرا تنها در پنج وزن انتخابی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی کشتی گیران با اضافه وزن روبه‌رو هستند و از طرفی ما مسابقات زیادی در این مدت داشتیم که آنها عملکرد خوبی داشتند. بعضی از بچه‌ها در رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی و مسابقات قهرمانی آسیایی نتایج خوبی گرفتند، بنابراین تصمیم گرفتیم آنها برای انتخابی وزن کم نکنند و فرصت را در اختیار دیگر نفرات هر وزن گذاشتیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره ترکیب نهایی تیم برای رقابت‌های جهانی قزاقستان اظهار کرد: هنوز هیچ کشتی‌گیری را برای رقابت‌های جهانی انتخاب نکردیم، چرا که هدف این است که کشتی‌گیران با انگیزه کار کنند و هیچ کدام از کشتی گیران با تجربه و جوان بی‌انگیزه نشوند. ملاک انتخاب ملی‌پوشان عملکرد آنها در رقابت‌های قهرمانی کشور، جام تختی، جام الروسای روسیه، جام دانکلوف، جام‌ جهانی، مسابقات قهرمانی آسیا، جام ساساری، رقابت‌های رده سنی امید و در آینده هم رقابت‌های انتخابی تیم ملی و جام زیلکوفسکی و همچنین عملکرد کشتی‌گیران در اردو‌های تیم ملی، نظم و انضباط آنهاست که در نهایت هم روز ۱۶ شهریور اسامی ملی‌پوشان را اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در راه انتخاب نفرات نهایی برای رقابت‌های جهانی همه تلاش ما این است که بر اساس ماهیت کشتی بهترین نفرات را انتخاب کنیم و بر اساس توانایی کشتی گیران آن را انتخاب می‌کنیم. خوشبختانه هم باتجربه‌ها و هم کشتی‌گیران جوان کشورمان در فضای رقابتی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تأکید کرد: هر کسی که بتواند دوبنده تیم ملی را بر تن کند باید با تمام وجود بجنگد و بهترین عملکرد را در روز مسابقه داشته باشد. در رقابت‌های جهانی یک جنگ تمام عیار داریم و باید با داور، شرایط و قرعه سخت بجنگیم.

وی در مورد مصدومیت رضا یزدانی گفت: یزدانی دچار اسپاسم عضله کمر شد اما خوشبختانه مشکل جدی ندارد و با قدرت تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان عنوان کرد: وضع خیلی سختی در کشتی حاکم است، موجودیت کشتی ایران فعلاً همین نفرات است، من هفت ماه پیش وقتی هدایت تیم را بر عهده گرفتم وضعیت اصلاً خوب نبود، اما تلاش کردیم و امیدواریم بتوانیم در این راه موفق شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار