فقر فرهنگی عاملی آسیب رسان تر از فقر اقتصادی به جامعه است

یزد (پانا) – نخستین گردهمایی خادمیاران رضوی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان یزد در کتابخانه وزیری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فقر فرهنگی عاملی آسیب رسان تر از فقر اقتصادی به جامعه است

در این نشست که با حضور بیش از 70 نفر از خادمیاران کتاب برگزار شد محمدرضا ملک ثابت رئیس کتابخانه و موزه وزیری طی سخنان با مقایسه عرصه های مختلف خادمیاری ترویج و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از عرصه های مهم فرهنگی برای خدمت بیان کرد.

وی فقر فرهنگی را عاملی آسیب رسان به جامعه نسبت به فقر اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: اگر فرد نیازمند فقط کمک و امداد رسانی شود اما برای سطح علم و آگاهی او کاری نشود کمک های محدود و زود گذر نمی تواند مشکل را حل کند.

رئیس کتابخانه وزیری با اشاره به نیاز مناطق محروم شهر ، حاشیه شهر ها، روستاها، بیمارستان ها و زندان ها به دریافت کتاب و آشنایی با فرهنگ مطالعه، آمادگی کامل این کتابخانه برای همکاری با خادمیاران عرصه کتاب را اعلام کرد.

وی همچنین اجرای زنگ کتاب در مدارس پایین شهر، امانت کتاب به مراکز پرتردد، اجرای اردوی کتاب مسجد را نیز از جمله خدمات کتابخانه وزیری در این راستا عنوان کرد.

در ادامه سید عباس مرجانی مسئول دبیرخانه امور خادمیاران کتاب و کتابخانه آستان قدس رضوی در جمع خادمیاران کانون یزد، راز ماندگاری و دارالعلم و دارالعباده بودن این شهر را برافراشته بودن مشعل علم و معرفت عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشینه ملی و فرهنگی این شهر اظهار کرد: کانون کتاب و کتابخانه یزد با توجه به این پیشینه فرهنگی می بایست برنامه های متنوعی را در این راستا برنامه ریزی کرده و برای پویایی و آشتی دادن جامعه با فرهنگ مطالعه دوچندان تلاش کند.

گفتنی است کتبخنه وزیری یزد در سال 1348 توسط حجت الاسلام سید علی محمد وزیری وقف آستان قدس رضوی شده است.

این کتابخانه در حال حاضر بیش از 4 هزار و 800 نسخه خطی و بیش از 5 هزار و 400 کتاب چاپ سنگی را در خود جا داده است و با بهره مندی از بخش های متنوعی مانند مخزن مجزای کتاب های خطی، چاپ سنگی و چاپی، تالار محققان و... زیر نظر معاونت امور کتابخانه ها یآستان قدس رضوی فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار