آلمان: ویدیوی آمریکایی حمله به نفتکش ها برای اتهام زنی کافی نیست

تهران (پانا) - «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت: ویدیوی آمریکایی که در ارتباط با حمله به دو نفتکش در خلیج عمان منتشر شده برای اثبات مسئولیت این اقدام کافی نیست.

کد مطلب: ۹۲۱۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آلمان: ویدیوی آمریکایی حمله به نفتکش ها برای اتهام زنی کافی نیست

به گزارش ایرنا از بخش عربی خبرگزاری «رویترز»، ماس در اسلو نروژ به خبرنگاران گفت: ویدیوی آمریکایی ها کافی نیست. این برای ارزیابی نهایی کفایت نمی کند.

ستاد مرکزی فرماندهی ایالات متحده (سنتکام) ویدیویی منتشر کرده و مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران در عملیات علیه دو نفتکشی که در دریای عمان دچار سانحه شدند، دست دارد.

سایت شبکه اول تلویزیون آلمان (Tagesschau) نیز نوشت: با اینکه از بررسی ویدیوی منتشرشده نمی‌توان به نتیجه قطعی رسید و عامل اصلی حمله به دو نفتکش را تعیین کرد، اما آمریکا قصد دارد از این فرصت بهره‌برداری کند.

«دویچه وله» نیز گزارش داد: آمریکا می‌کوشد ایران را به عنوان طرف برجام غیرقابل اعتماد معرفی کند و به پنج قدرت امضاکننده توافق هسته‌ای با ایران (بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین و روسیه) فشار بیاورد تا این توافق را نامعتبر بشمارند.

کشورهای اروپایی گفته‌اند که به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) وفادار هستند. اکنون ایالات متحده سعی دارد به آنها نشان دهد که ایران آرامش و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد.

در این میان مالک ژاپنی یکی از دو نفتکشی که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، گفته است که برخلاف ادعای آمریکایی ها، حمله به کشتی از بالا صورت گرفته و نه از درون آب.

«یوتاکا کاتادا»، رئیس شرکت ژاپنی «کوکوکا سانجیو»، در توکیو به خبرنگاران گفته است که کارکنان کشتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار