رئیس شورای شهرستان شهریار در خصوص مسائل این منطقه عنوان کرد:

دزدی یک‌شبه محصولات کشاورزی باغداران شهریار

تهران (پانا)-رییس شورای شهرستان شهریار ضمن اشاره به اینکه باغات فراوانی در شهریار وجود دارد و شغل مردم این منطقه که یا باغدار و کشاورز هستند یا مشاغل مرتبط، گفت: کشاورزان و باغداران شهریاری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از آنها دزدی یک شبه محصولات کشاورزی آنها بعد از یکسال تلاش و زحمت است. او البته در خصوص سایر مسائل و مشکلات و اقدامات انجام شده در شهریار نیز اظهاراتی بیان کرده است.

کد مطلب: ۹۲۱۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا، جابر فسا با بیان اینکه شهرستان شهریار، یکی از شهرستان‌های بزرگ و پرجمعیت استان تهران است و جمعیتی بالغ بر ۸۶۰ هزار نفر را در خود جای داده است، گفت: این شهرستان شامل هفت شهر مستقل شهریار، اندیشه، صباشهر، فردوسیه، وحیدیه، شاهد شهر و باغستان است.

او ادامه داد: از جمله اتفاقات مثبت در شوراهای دوره پنجم و در نهایت شهرستان شهریار این بود که نیروهای جوان وارد عرصه مدیریتی شدند و از مردم رای اعتماد گرفتند تا در کنار نیروهای باتجربه بتوانند بهتر به مردم خدمت کنند. حتی در انتخاب شهرداران نیز شهرداران جوان انتخاب شدند. با ورود نیروهای جوان به این شهرستان نیز پروژه‌هایی تعریف شد که در ۱۰ سال گذشته دیده نشده بود.

رییس شورای شهرستان شهریار در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه در گذشته سرانه فضاهای آموزشی در این شهرستان بسیار پایین بود و در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد بودیم گفت: از نظر سرانه‌های آموزشی، رتبه آموزش و پرورش این شهرستان در چندسال اخیر بالا آمده است، زیرا در این سال‌ها اقدامات عمرانی بسیاری از جمله احداث مدرسه و راه و…انجام شده است.

او در ادامه گفت: ساختمان‌هایی که از سال ۹۶ شبکه بهداشت ساخت آن را آغاز کرده بود اما به دلیل نوسانات اقتصادی آنها را به اتمام نرسانده بود، تحویل شهرداری‌ها داده شد که به بهترین شکل ممکن تجهیز و تکمیل شدند. همچنین علاوه بر بیمارستان‌های نور، امام سجاد (ع) و تامین اجتماعی یک بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی در حال احداث است که تلاش مسئولین منطقه بر این است تا در سال ۹۸ تکمیل شود.

به گفته او کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی در کشور مسئله فراگیر است اما برخی مسائل به سطح توقعات مردم بازمی‌گردد و در نهایت اینکه نمی‌توان رضایت همه را کسب کرد و متولیان این حوزه در صدد رفع نیازها هستند.

فسا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سرانه‌های ورزشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در تمامی شهرهای این شهرستان زمین ورزشی وجود دارد و سعی شده است امکانات نیز کافی باشد.با این حال اما قرار است که تمامی مراکز ورزشی شهرستان به اداره ورزش و جوانان به‌عنوان متولی حوزه ورزش تحویل داده شود که هم نگهداری مناسبی از آنها شود و هم بخشی از هزینه های آن اداره را پوشش دهد. به عبارت دیگر تمام سالن های ورزشی و مکان‌های ورزشی تحویل اداره ورزش و جوانان داده خواهند شد.
شهریار ریه تنفسی تهران

رییس شورای شهرستان شهریار با بیان اینکه شهریار به نوعی ریه تنفسی تهران است، گفت: به دلیل اینکه باغات فراوانی در این شهرستان وجود دارد این منطقه در تصفیه هوای تهران موثر است.از طرفی به دلیل باغات فراوان در شهریار، مردم این منطقه یا باغدار و کشاورز هستند یا مشاغلی مرتبط با کشاورزی و باغداری دارند.

وی در ادامه گفت: با این وجود اما کشاورزان و باغداران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند یعنی آنها با مشکلات کم‌آبی و …کنار آمده‌اند اما موضوعی که آنها را درگیر کرده است، عدم امنیت برای حفظ محصول کشاورزی آنان است که به‌راحتی به سرقت می رود. یعنی دزدان و معتادین متجاهر یک شبه حاصل تلاش یکساله کشاورز را به تاراج می برند.همچنین سال‌های گذشته مباحثی چون ساخت‌و ساز در باغ‌ها و از بین رفتن آنها مطرح بود که خوشبختانه با ورود دادستان و فرماندار در این موضوع، کمتر شاهد از بین رفتن باغ‌های در این شهرستان هستیم.

فسا با بیان اینکه کمیته‌ای را در شورای شهرستان تشکیل دادیم و از کشاورزان بزرگ و نامی شهرها دعوت کردیم تا در این کمیته حضور یابند، اظهار کرد: این کمیته چندماهی است که راه‌اندازی شده و در صدد رفع مشکلات کشاورزان و باغداران است.

حمله بی سابقه ملخ‌ها به باغات و زمین‌های کشاورزی

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به هجوم ملخ‌های به مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته با هجوم ملخ‌ها به این شهرستان مواجه بودیم و برای مقابله با آنها ستاد مدیریت بحران تشکیل و سم‌زدایی نیز صورت گرفت که نتیجه بخش بود.

ورودی شهرستان شهریار باید اصلاح شود

فسا در ادامه به وضعیت ترافیکی و حمل و نقلی این شهرستان اشاره کرد وگفت: ورودی شهرستان شهریار از بزرگراه فتح بزرگترین معضل ترافیکی در این منطقه است که اگر بتوانیم آن را اصلاح کنیم بخش عظیمی از مشکلات شهروندان در ورود و خروج از شهرستان حل خواهد. همچنین فرسودگی وسائط حمل‌و نقل عمومی در این شهرستان دیده می‌شود.البته مهندس محمودی نماینده حوزه مشق در مجلس پیگیر این موضوع هستند تا خط مترو از تهران به شهرقدس و شهر اندیشه احداث گردد.


شهریار در حال حاضر سه گرمخانه دارد

رییس شورای شهرستان شهریار در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته سه گرم‌خانه در شهریار ایجاد شد، اظهار کرد: گرمخانه‌هایی در شهرهای صباشهر، شهریار و باغستان دایر هستند و احداث چند گرمخانه در شهرهای دیگر را نیز در دستور کار داریم.همچنین با بهزیستی نیز در ارتباط هستیم تا افراد را به ما معرفی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار