رییس پلیس راه خراسان جنوبی خبرداد:وقوع ۹۶۰ تصادف در جاده های استان خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۹۶۰ تصادف در جاده های استان خبر داد وافزود: تعداد متوفیان این حوادث نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۲۱۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس پلیس راه خراسان جنوبی خبرداد:وقوع ۹۶۰ تصادف در جاده های استان خراسان جنوبی

علیرضا رضاییرئیس پلیس راه خراسان جنوبی از وقوع ۹۶۰ تصادف در جاده های استان خبر داد وافزود : خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را داشته اما سومین استان پهناور است.

او با بیان اینکه ۱۱ درصد از راه های کشور در خراسان جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: ۷.۵ درصد راه های شریانی و ۵.۲ درصد راه های روستایی کشور در خراسان جنوبی قرار دارد.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی در بزرگراه های کشور ۲.۵ درصد است، اظهار کرد: در خراسان جنوبی به معنای واقعی بزرگراه نداریم و تنها برخی محورها دارای باند دوم هستند.

او ادامه داد:۱۰ هزار و ۲۹۲ پل در خراسان جنوبی موجود بوده که از این تعداد هفت هزار و ۳۵۲ پل در جاده های اصلی و دو هزار و ۹۴۰ پل در جاده های فرعی هستند.

سرهنگ رضایی از وجود ۲۷ نقطه حادثه خیز شناسنامه دار در استان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت نقطه برطرف شده و ۱۹ نقطه حادثه خیز به قوت خود باقی است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع ۴۹ نقطه پرتصادف در محورهای خراسان جنوبی موجود بوده که نیازمند توجه است.

او با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۶۹ نفر راننده در حمل و نقل بار و مسافر فعال هستند، اظهار کرد: هزار و ۴۶۹ راننده در زمینه جابه جایی مسافر و هشت هزار و ۹۸۹ راننده در حمل بار فعال هستند.

۷۰۶ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه مسافر بری باید از پلیس راه دفترچه‌ای برای ثبت ورود و خروج‌ها دریافت کنند، گفت: اگر وسیله نقلیه ای برخی از تخلفات را انجام دهد، دفترچه راننده به صورت موقت بایگانی می‌شود.

سرهنگ‌رضایی اظهار کرد: در سال جاری ۲۹ دفترچه از رانندگان متخلف وسایل نقلیه مسافربری اخذ و بایگانی و ۳۵۸ دفترچه تعویض شده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از ضبط ۲۷۷ گواهینامه رانندگی طی سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در سال جاری ۸۰ گواهینامه ضبط شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۸۱ وسیله توقیف شده است، اظهار کرد: در سال جاری هم ۷۰۶ وسیله نقلیه توقیف شده که ۶۱۲ خودرو به علت دو تخلف حادثه ساز به طور همزمان توقیف شده‌اند.

سرهنگ رضایی با اشاره به تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: جاده های نهبندان و طبس حوادث ناگواری داشته که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

او از افزایش متوفیان و مجروحین حوادث رانندگی در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری در پلیس راه قاین ۹ درصد افزایش متوفیان رانندگی داشته‌ایم.

فوت ۶۴ نفر در حوادث رانندگی جاده های استان

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: پلیس راه نهبندان ۱۰ فوتی، پلیس راه دیهوک سه فوتی، پلیس راه فردوس هفت فوتی، بشرویه دو فوتی، سربیشه هفت فوتی و پلیس راه طبس ۱۶ فوتی داشته است.

او بیان کرد: در سال جاری ۴۹ فقره تصادف فوتی در محورهای استان رخ داده که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد در فقره تصادفات افزایش یافته است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ نفر در تصادفات محورهای خراسان جنوبی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری ۶۴ نفر متوفی در حوادث جاده‌ای داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش متوفی داشته‌ایم.

او از وقوع ۴۲۰ فقره تصادف جرحی از ابتدای سال تا ۲۱ خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این حوادث ۷۹۷ مجروح به دنبال داشته که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ۴۹۱ فقره تصادف خسارتی به پلیس گزارش شده است، اظهار کرد: در سال جاری در برخورد با متخلفین ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

او از افزایش ۵۰ درصدی تصادفات حادثه ساز در سال جاری خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه چهار واژگونی در محورهای استان رخ می‌دهد.

سرهنگ‌رضایی با بیان اینکه سال گذشته در سطح کشور ۱۳ درصد متوفیان عابرین پیاده بوده‌اند که این میزان در خراسان جنوبی ۹ درصد بوده است، گفت: همچنین طی سال گذشته در سطح کشوری ۱۷ درصد متوفیان در جاده های روستایی موتور سواران بوده که این میزان در خراسان جنوبی ۱۳ درصد بوده است.

اوبا بیان اینکه فوتی‌های واژگونی وسایل نقلیه در خراسان جنوبی از نرم کشوری بالاتر است، گفت: فوتی‌های حاصل از واژگونی در کشور ۳۱ درصد و در سطح خراسان جنوبی ۴۵ درصد بوده که از نرم کشوری ۱۴ درصد بیشتر است.

۵۵ درصد تصادفات به شکل واژگونی است

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: تصادفات شبانه سال گذشته در سطح کشوری ۳۴ درصد و در سطح خراسان جنوبی ۳۸ درصد بوده است.

او با بیان اینکه فوت بر اثر ضربه به سر در کشور ۴۹ درصد و در خراسان جنوبی ۶۲ درصد است، گفت: همچنین متوفیان جوان در سطح کشور ۴۱ درصد و در خراسان جنوبی ۳۹ درصد است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در مجموع ۴۶ درصد تصادفات خراسان جنوبی در راه های اصلی، ۴۴ درصد در راه های روستایی و ۱۰ درصد در راه های فرعی رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه ۵۵ درصد تصادفات به شکل واژگونی است، افزود: ایجاد شیب شیروانی در حاشیه جاده و ایمن سازی پل‌ها از جمله اقدامات انجام شده بوده که نیاز به پیگیری دارد.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه پنج شنبه‌ها بیشترین بروز حوادث جاده‌ای را داریم، افزود: طی سال گذشته در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۲۰ شب بیشترین حوادث را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: علت بروز ۷۲ درصد از تصادفات را سه عامل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ تشکیل می‌دهد.

او اظهار کرد: در سال جاری سانحه اتوبوس، ۵۰ سانحه ناشی از وسایل نقلیه سنگین و۶۰ سانحه ناشی از وانت بارها در جاده های استان رخ داده است.

امداد جاده‌ای آتش نشانی قوی نداریم

سرهنگ رضایی با بیان اینکه در سطح جاده‌ها و روستاها ۱۲۴ سانحه ناشی از موتور سیکلت ها بوده است، افزود: بیشترین راننده‌های مقصر بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند.

اوبا بیان اینکه ۵۰ درصد از متوفیان حوادث استان جوان هستند، افزود: موتورسیکلت سوارها ۱۹ درصد از مجروحین سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در حوادث جاده‌ای ۵۴ درصد مجروحین و ۴۰ درصد متوفیان را سرنشینان و ۴۵ درصد متوفیان و ۲۳ درصد مجروحین را راننده‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۲ درصد متوفیان حوادث در صحنه تصادف جان می‌دهند و ۴۶ درصد هم در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

او خواستار کاهش زمان رسیدن به صحنه حوادث و افزایش خدمات درمانی بیمارستان‌ها شد و گفت: در استان امداد جاده‌ای آتش نشانی قوی نداریم و در بروز اتفاقات آتش سوزی باید تماشاچی سوختن وسایل نقیله باشیم.

سرهنگ رضایی با اشاره به سیل‌های اخیر در استان بیان کرد: ۴۶ تیم برای سیل‌ها اعزام شده و ۹۵ تیم روان سازی محورها را بر عهده داشتند.

محور شهداد- نهبندان همچنان مسدود است

او بیان کرد: به دنبال این سیل ۲۰۴ پل، ۱۵۸ آبنما و ۷۸ کیلومتر در محورهای اصلی و ۱۷۰ پل، ۴۸۶ آبنما و ۲۰۹ کیلومتر در محورهای فرعی آسیب دیده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: برخی نقاط مانند شهرداد- نهبندان بازگشایی شده و دلیل بسیاری از تصادف است چراکه رانندگان مسیرهای جایگزین استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اجرای طرح تابستانه پلیس بیان کرد: در این طرح از کنترل محسوس و نامحسوس هوشمند استفاده خواهد شد.

سرهنگ رضایی از راه اندازی ایستگاه پلیس در شهرستان درمیان در هفته جاری خبر داد و افزود: انسداد ۲۶۰ مسیر غیرمجاز در محورها و رفع نواقع مهندسی در کمیسیون ایمنی راه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار