در گفت‌وگو با پانا

عضو کمیسیون بهداشت: باید موجودی دارو در  داروخانه‌ها رصد شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تأمین دارو در کشور در وضع فعلی تحریمی قابل کنترل است، می‌گوید وضع تولید دارو در کشور خوب است و کسری‌ای که قابل مدیریت نباشد در این زمینه وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۲۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون بهداشت: باید موجودی دارو در  داروخانه‌ها رصد شود

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درباره کمبود دارو در کشور گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت مبنی بر حمایت از تولید دارو در داخل کشور، اکنون برای داروهای تولید داخل مشکلی از لحاظ کمبود وجود ندارد و بزرگترین حمایت ما این است که جلوی واردات داروهای مشابه داخلی را بگیریم. در این حال نظام بانکی، اقتصادی و اجرایی کشور هم باید با تولیدکنندگان داخلی همراه‌تر شوند تا بنیه بیشتری را در تولید ملی دارو داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود برخی داروهای خارجی نیز گفت: از سال گذشته با توجه به سیاست وزارت بهداشت، از واردات داروهای دارای مشابه تولید داخل جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ ریزی‌‌های انجام شده تا پایان سال چیزی به نام کمبود داروهای اساسی و کسری تجهیزات پزشکی در کشور نخواهیم داشت، گفت: از کشورهای مختلفی تامین دارو می‌کنیم و عمده داروهای ساخته‌شده از کشورهای اروپایی است. مردم مطمئن باشند اگر کمبودی هم وجود دارد، مقطعی است و به سرعت برطرف می‌شود.

این نماینده مجلس درباره مشکلات شرکت‌های دارویی با توجه به تحریم‌های اخیر تصریح کرد: شرکت‌های دارویی خصوصی یا نیمه دولتی هم اکنون با مشکل مواجه هستند اما سعی شده است با برنامه‌ریزی این مشکلات برطرف شود. در این زمینه کمیته‌های تخصصی در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تشکیل شده است و نگرانی بابت تامین داروها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: سازمان غذا و دارو باید برای کمبود یا وفور دارو در برخی داروخانه‌ها نظارت بیشتری داشته باشد چون برخی اقلام دارویی بر اساس گزارش‌های ارسالی در بعضی داروخانه‌ها نایاب و در برخی داروخانه‌ها وجود دارد که این امر نشان از نبود نظارت است، بنابراین باید موجودی دارو در داروخانه‌ها رصد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار