شیراز و فارس قطب چشم پزشکی کشور است

شیراز(پانا)-مدیر گروه چشم دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه شیراز و استان فارس قطب چشم پزشکی کشور است گفت:600مقاله بین المللی حاصل مرکز تحقیقات چشم در مجله های بین المللی چاپ شده است.

کد مطلب: ۹۲۱۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شیراز و فارس قطب چشم پزشکی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، محمدرضا طالب نژاد با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین سمینار سالیانه گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت:‌یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سمینارهای چشم پزشکی در سطح کشور است که همه ساله در فصل بهار توسط گروه چشم و مرکز تحقیقات با همکاری انجمن چشم پزشکی ایران و فارس با حضور استادان و پیشکسوتان ایران در شیراز برگزار می شود.

طالب‌نژاد با تاکید بر اینکه در حاشیه این سمینار شرکت های تجاری مربوط به چشم پزشکی آخرین دستاوردهای چشم پزشکی را در معرض دید قرار می دهند که 30 غرفه است، اظهارداشت: این سمینار از چهارشنبه آغاز شده و تا امروز جمعه ادامه دارد.

وی گفت:پروفسورخدادوست چشم پزشکی مدرن را در ایران بنا نهاد و اولین پیوند قرنیه توسط استاد خدادوست اجرایی شد و اکنون شیراز و فارس قطب چشم پزشکی کشور است.

مدیر گروه چشم دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار عمل در بیمارستان خلیلی اجرا می شود که بخشی از این تعداد روی بیماران چشم کشورهای حاشیه خلیج فارس عمان، قطر، کویت و عراق عمل انجام می شود و آنان درمان می شود، بیان داشت: 2 سال هست که با انجمن چشم پزشکی جهانی ICOقرارداد پذیرش دستیار فلوشیپ بسته شده است که هرساله 2 دستیار از کشورهای فقیر به این مرکز می آیند که آموزش های فوق تخصصی را ببینند و در مقابل هم استادان جوان هم ایرانی در کشورهای پیشرفته با هزینه ICO به کشورهای پیشرفته می روند و آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار