برای مبارزه با مواد مخدر کمبود قانون نداریم

تهران (پانا) ـ عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه فرهنگ تنوع‌طلبی عاملی برای گرایش به مصرف مواد‌مخدر نو ظهور است، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر کمبود قانون نداریم.

کد مطلب: ۹۲۱۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برای مبارزه با مواد مخدر کمبود قانون نداریم

به‌گزارش خانه‌ملت، علیرضا محجوب در واکنش به صحبت‌های رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی‌بر اینکه قانون مبارزه با مخدر گل متناسب با تهدیدات امروز نیست، گفت:در سالهای اخیر ترویج بیش از حد فرهنگ تجمل‌گرایی، ثروت‌اندوزی و سوداگری، فرهنگ مصرف امیال را افزایش داده است.

مشکل جامعه ما کشش به سمت مواد مخدر نیست بلکه گرایش به مصرف امیال است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویژگی مصرف امیال، تنوع‌طلبی است، افزود:مصرف مواد افیونی، مشروبات الکلی و مواد مخدر جدید برای بخشی از جامعه مصرفی جاذبه بیشتری دارد. بنده معتقدم مشکل جامعه ما کشش به‌سمت مواد مخدر نیست بلکه گرایش به‌مصرف امیال بوده که در نوک پیکان آن مواد مخدر قرار دارد.

محجوب اظهار کرد:زمانی که فرهنگ به فرهنگ امیال و به مصرف امیال تبدیل شود، استقبال از مصارف متنوع و جدیدی چون شیشه، مخدر گل، ماری‌جوآنا که جزء خاصیت و فرهنگ مصرف‌گرایی است، بیشتر می‌شود.

فرهنگ تنوع‌طلبی عامل افزایش گرایش به مصرف مواد‌ مخدر نوظهور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ما از ابتدا با تنوع‌طلبی مواجه بوده است، یادآور شد:تنوع مواد مخدر در اوایل انقلاب بسیار محدود بود، اما جامعه‌ای که در آن فرهنگ تنوع‌طلبی رواج داشته باشد، گرایش به سمت موادمخدر نو ظهور نیز افزایش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد:هر حلقه متنوعی که تولید می‌شود، تعدادی مصرف کننده جدید به دایره مصرف اضافه شده و از طرفی تنوع مواد مصرف کنندگان قبلی نیز افزایش پیدا می‌کند. بر همین اساس مبارزه با مواد مخدر در کشور ما مبارزه کوری است، چرا که از گسترش و شیوع مصرف امیال و تنوع‌طلبی جلوگیری نمی‌شود.

برای مبارزه با مواد مخدر کمبود قانون نداریم

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه مشکل قانونی برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، خاطر نشان کرد:خلاء قانونی به نحوی نیست که نتوانیم اعمال بازدارنده‌ای برای مصرف مواد مخدر انجام دهیم. اما اگر دستگاه‌ها و متولیان مربوطه احساس می‌کنند به قوانین جدیدی برای مبارزه با این پدیده نیاز دارند، به مجلس اعلام کنند، بدون شک کمیسیون‌های اجتماعی و حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این رابطه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند، اما تاکنون از هیچ ارگانی در این خصوص تقاضایی نداشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار