حمایت انجمن هوش ایران از مخترعین

شرکت ۱۳۰ هزار نفردر آزمون‌های هوش این انجمن

تهران (پانا) ـ رئیس انجمن هوش ایران اعلاام کرده تا جایی که بتوانیم کمک می‌کنیم که مخترعین از کشور خارج نشوند، اما به واقع چقدر در واقعیت و به صورت عملی این اتفاق رخ می دهد؟

کد مطلب: ۹۲۱۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت انجمن هوش ایران از مخترعین

به‌گزارش فارس، محمد فلاح‌علی‌پور در سمینار ارزشیابی ضریب‌هوش در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: انجمن ملی هوشی ایران یک سازمان مردم نهاد است که تحت نظر وزارت کشور فعالیت دارد، وظیفه این انجمن جمع‌آوری نوابغ در کل کشور است.

رئیس انجمن هوش ایران با بیان اینکه سالانه تعدادی از نوابغ از کشور خارج می‌شوند، گفت: انجمن هوش ایران به‌همراه انجمن بیهوشی آزمون‌های سالانه برگزار می‌کند که برگزاری این آزمون‌ها در شناسایی نبوغ افراد تاثیرگذار است و تاکنون هم ۱۳۰ هزار نفر در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

او عنوان کرد: تا جایی‌که بتوانیم کمک می‌کنیم که مخترعین از کشور خارج نشوند و بتوانند اختراعات خود را در داخل کشور به ثبت برسانند که این کار با هدف اشتغالزایی است.

این مسوول تاکید کرد: نباید در اجرای پروژه‌های علمی دستمان را جلوی بیگانه‌ها دراز کنیم بلکه باید در داخل کشورمان کسانی‌که ایده دارند حمایت شوند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

او خاطرنشان کرد:انجمن جهانی فولاد در دنیا کار می‌کند و تمام نوابغ کشورهای ما و امثال ما را جذب می‌کند و تولیدات خود را به‌صورت علوم به کشورهای دیگر می‌فروشند.

در واقع، هدف اصلی انجمن ملی هوشمند جلوگیری از خروج نوابغ از کشور و برنامه‌ریزی برای آنها است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: سمینار ارزیابی هوش ابتدا در مرحله استانی برگزار سپس وارد مرحله کشوری می‌شود که معمولا آزمون در تهران است، کسانی که در مرحله دوم پذیرفته شوند عضو اصلی انجمن ملی کشتی ایران می‌شود و از آنها را ما حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم.

فلاح علی‌پور همچنین بیان کرد:تاکنون توانستیم ۸۰ درصد کشور را پوشش بدهیم و الان هم در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری این آزمون هستیم.

در ادامه این نشست صادقی معاون دانشکده سما با ابراز امیدواری از شکل‌گیری انجمن ملی هوش ایران و تحول پرورشی، آموزشی و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های فرزندان این خطه گفت:یکی از دغدغه‌های والدین شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای فرزندان و توانمندی آنها در زمینه خاصی است.

او با بیان اینکه این اولین سمینار ارزیابی هوش در استان است، گفت:عدم‌شناخت هوش و استعداد کودکان به نبوغ آنها ضربه می‌زند که جای برنامه‌ای با هدف شناسایی نبوغ و استعداد آنها خالی بود.

او تصریح کرد:با وجود همه مشکلات آموزشی، فرهنگی و اقتصادی که وجود دارد فرزندان این استان در زمینه پزشکی، ریاضیات، نجوم، کامپیوتر و سایر رشته‌ها از هوش بالا و توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند و امروز می‌بینیم خیلی از چهره‌های برجسته علمی دنیا از این استان است که دکتر ملک‌حسینی پدر پیوند کبد و دکتر گرجی‌زاده پدر ریاضیات جهان از فرزندان این استان هستند.

صادقی خاطرنشان کرد:انجمن هوش و موسسه فکر به فکر از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد که تاسیس نمایندگی انجمن هوش در استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است چرا که در تعیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها گام موثری برداشته می‌شود و از خاک شدن استعدادهای جلوگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار