نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس: در تلاش برای تاسیس بانک فرهنگیان هستیم

تبریز (پانا)- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش برای تاسیس بانک فرهنگیان هستیم و اگر بتوانیم به صورت قانون تصویب کنیم در سال های بعد امکان الحاق موارد اضافی خواهد بود.

کد مطلب: ۹۲۱۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس: در تلاش برای تاسیس بانک فرهنگیان هستیم

محمد حسین فرهنگی در گردهمایی فرماندهان کانون های بسیج فرهنگیان شهرستان های آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان بیان کرد: موضوع نقش معلم در تمامی ارکان جامعه مهم است و همه افراد جامعه از هر قشری باید متوجه این موضوع مهم و نقش آفرنی معلم در تمام ابعاد جامعه باشند.

وی با بیان این که نقش معلمان من هنوز در زندگی من نمود دارد، ادامه داد: اگر به قشر معلم توجه شود توسعه همه جانبه کشور را شاهد خواهیم بود و هرگونه تصمیم گیری در کشو.ر باید با توجه به نقش معلم انجام گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در ادامه بیان کرد: در مجلس، بودجه رایگان برای مدارس را از 3 درصد به 5 درصد افزایش داده ایم.

فرهنگی گفت: در تلاش برای تاسیس بانک فرهنگیان هستیم و اگر بتوانیم به صورت قانون تصویب کنیم در سال های بعد امکان الحاق موارد اضافی خواهد بود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب حساس تر از همه به موضوع سند 2030 هستند، خطاب به فرماندهان کانون های بسیج فرهنگیان گفت: شما دو ویژگی معلمی و بسیجی بودن را با هم دارید و علی رغم تمامی مشکلات باید همیشه در میدان باشید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس د رادامه گفت: بر اساس تبصره 12، دولت موظف است حقوق حق التدریسی ها را ماهانه پرداخت کند و این یک قانون و قابل پی گیری است.

فرهنگی گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس، هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان است و درصورت قطع حامل های انرژی در مدارس با شکایت به دیوان محاسبات، موضوع قابل پی گیری است.

وی ادامه داد: اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای کارکنان دولت، قانون ملی است ولی برای فرهنگیان حق استفاده یکبار لغو شده است.

باید به شکاف هویتی و فرهنگی نسل جوان توجه کنیم

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی بیان کرد: معلم عنصر اصلی آموزش و پرورش و عامل اصلی ایجاد تحول و تربیت در متربی است لذا با حمایت و تقویت مادی و معنوی معلمان، گره های زیادی در آموزش و پرورش باز می شود.

وی با بیان این که بر اساس آمار، آذربایجان شرقی در اعتیاد دانش آموزان رتبه 31 کشوری را دارد، گفت: اگر فردای روشنی را برای نسل آینده در نظر داریم باید به شکاف هویتی و فرهنگی توجه کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: نیرنگ های دشمن برای نفوذ در نسل نوجوان و جوان زیاد و متنوع است و از تمام ظرفیت ها برای ایجاد تزلزل نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند لذا ما مسئولیت سنگینی در برابر این همه هجمه دشمن داریم.

پاشایی افزود: اگر برای نسل آینده برنامه داشته باشیم و ایمان و اراده آن ها را برای درس خواندن تقویت کنیم می توانیم جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان را بگیریم.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی اولین استانی بود که برای عدم اجرای سند 2030 موضع گیری کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری گفت: در استان آرذبایجان شرقی 750 هزار تومان بیشترین افزایش حقوق بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار