مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خبر داد:

ساخت بیش از 35 درصد مدارس خراسان رضوی توسط خیرین نیک اندیش

مشهد (پانا)- بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی با حضور مسئولین کشوری، استانی و همچنین جمع کثیری از خیرین نیک اندیش این استان با رویکرد و شعار افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بیش از 35 درصد مدارس خراسان رضوی توسط خیرین نیک اندیش

قاسمعلی خدابنده در این مراسم گفت: مسیر توسعه پایدار و پیشرفت و تکامل هر کشوری از آموزش و پرورش می گذرد و اگر قرار است به رشد و توسعه برسیم حتما باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشیم و تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متدین در مدارس انجام می شود و پرداختن به مقوله تعلیم و تربیت امری بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: برای ایجاد یک تربیت کیفی و اثرگذار سه پارامتر اساسی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات و محتوای آموزشی و پرورشی وجود دارد و توجه به هر سه عامل بسیار حائز اهمیت است.

خدابنده تصریح کرد: معلمین و فرهنگیان ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده اند بیشترین میزان اعتماد در جامعه در بین اقشار مختلف جامعه به قشر فرهنگیان اختصاص دارد و کلیه توفیقاتی که در حوزه های مختلف آموزش و پرورش حاصل شده به همت و تلاش معلمین صورت گرفته است که جای تقدیر دارد و در این بین اگر قرار است عدالت آموزشی محقق شود و فرصت یادگیری برای همه لازم التعلیمان ایجاد شود باید فضا و تجهیزات مناسب و کافی داشته باشیم که برای تحقق این موضوع کمک خیرین بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 35 درصد مدارس استان خراسان رضوی توسط خیرین نیک اندیش این استان ساخته شده است که جای تقدیر و سپاسگزاری دارد، ضمن اینکه قریب به ۳۰ درصد مدارس استان از استحکام و مقاومت بنای کافی برخوردار نیستند که توجه به این موضوع مهم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد آموزش در دنیا به سمت کارآفرینی، تولید و اشتغال تغییر کرده است، در این بین ما نیز باید در ساخت و سازها به سمت افزایش کمی و کیفی هنرستان ها و کارگاه ها گام برداریم و تجهیز این هنرستان ها نیز امری مهم است تا هنرجویان آن ها با فراگرفتن دانش فنی و مهارتی به سمت تولید و اشتغال زایی حرکت کنند و در راه رسیدن به این هدف مشارکت و اجتماعی نمودن امور آموزش و پرورش بسیار موثر است.

خدابنده خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴ هزار انسان نیک اندیش و خیر در مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی ثبت نام کرده و عضو هستند و حضور جوانان خیر در این مجمع نشان از نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی و مشارکت در امور عام المنفعه را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ پروژه در آموزش و پرورش استان در حال ساخت است که از میان آن ها 186 پروژه توسط خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است.

وی عنوان کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز 4/2 مترمربع است در حالی که این میانگین در کشور به ازای هر دانش آموز 5/2 مترمربع است ضمن اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی دنیا هشت مترمربع است و اگر قرار است استان خراسان رضوی به این میانگین کشوری برسد باید قریب به یک میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه کنیم که این کار بزرگ و مهم جز با توجه بیشتر دولت و مسئولین و تلاش و همت خیرین مدرسه ساز استان محقق نخواهد شد.

خدابنده در پایان گفت: ذکر این نکته مهم است که در سند تحول بنیادین به تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید شده است و در راستای تحقق این موضوع به غیر از ساخت مدرسه و کلاس درس باید به ساخت اردوگاه ها، دارالقرآن ها و سالن ها و فضاهای ورزشی نیز توجه شود.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: ما اعتقاد داریم که همه خیرین با صبر و توکل بر خدا گام برمی دارند و در این مسیر سخت، عمر پر برکتشان را صرف پشتیبانی و حمایت از تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند که جای تقدیر دارد و امیدوارم خداوند به همه آن ها توفیق دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار