رییس اورژانس اجتماعی اعلام کرد:

کودک‌آزاری در صدر خشونت‌های خانگی است

تهران (پانا) ـ به گفته رئیس اورژانس اجتماعی سازمان‌بهزیستی، براساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری قرار دارد.

کد مطلب: ۹۲۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کودک‌آزاری در صدر خشونت‌های خانگی است

به‌گزارش کانال تلگرامی جمعیت دفاع از کودکان کار، طبق اعلام رئیس اورژانس اجتماعی سازمان‌بهزیستی، براساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسرآزاری، سال‌مندآزاری و معلول‌آزاری قرار دارد.

رضا جعفری گفت:کودکان و زنان به‌دلیل ضعف قوای جسمانی و وابستگی اقتصادی به سرپرستان از جمله مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر خشونت و سوء‌رفتار محسوب می‌شوند.

او گفت:در بین اشکال مختلف کودک‌آزاری، کودک‌آزاری از نوع غفلت و بی‌توجهی دارای فراوانی بیشتر و سپس کودک‌آزاری جسمانی، روانی، عاطفی و در نهایت خشونت‌جنسی قرار دارد.

خشونت‌خانگی، پدیده‌ای پنهان است

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان‌بهزیستی کشور گفت:خشونت‌خانگی پدیده‌ای پنهان است که در فضای‌خصوصی خانه صورت می‌گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

جعفری افزود:با توجه به گسترش کمی اورژانس‌اجتماعی مطابق با ماده ۸۰ برنامه شسم توسعه، امکان شناسایی و کشف موارد خشونت بیشتر از گذشته امکان‌پذیر شده است با این وجود حقیقت این است که خشونت‌خانگی پدیده‌ای پنهان است که در فضای خصوصی خانه صورت می‌گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار