دبیر اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در قالب سند تحول شکل داده شود

کرمانشاه (پانا) - معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان در نشست هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در راستای اجرای بهینه برنامه‌های سال 98، گفت: همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در سند تحول به شکل کاربردی و ملموس درآید و در مدارس ما اجرا شود.

کد مطلب: ۹۲۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در قالب سند تحول شکل داده شود

ناهید فضلی در این نشست که در محل سالن جلسات اداره کل و با حضور رؤسای نواحی دو و سه آموزش و پرورش استان، معاونان و رؤسای ادارات و کارشناسان و تعدادی از مدیران مدارس و مدرسان برنامه‌های تعالی و تدبیر برگزار شد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته و هدایت دکتر مجید یزدان‌پناه، مدیر کل محترم آموزش و پرورش و تلاش همه همکاران ستاد اجرایی سند تحول بنیادین استان و با تهیه برش­های ویژه در سند تحول و تدوین اهداف استانی، آموزش و پرورش استان کرمانشاه گام‌هایی ملموس و عینی در جهت اجرایی‌کردن و کاربردی‌نمودن سند تحول برداشته است.

فضلی گفت: سند تحول باید با مطالعه و تحقیق و با علم روز مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد و توازن و یکپارچگی بین تمام برنامه­‌های آموزش و پرورش از اهداف دیگر سند تحول است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: برنامه‌های سند تحول در قالب هریک از زیر نظام‌ها برای سال ۹۸مشخص شده است و تمام اعتبارات سال 98 در قالب برنامه‌های سند تحول خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: سند تحول تکه­‌ای از یک پازل نیست؛ بلکه راه‌کاری جدی برای هدفمندکردن برنامه‌های آموزشی و تربیتی است که باید با متدهای مختلف و از راه برگزاری دوره‌های آموزشی اهداف آن را روشن‌تر ساخت و مدیران مدارس که در خط اول اجرای این سند قرار دارند باید همه تلاش خود را در این خصوص به‌کار گیرند و همه مدیران ما از ستاد تا مدرسه از دریچه‌های نو به سند نگاه داشته باشند.

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین اظهار داشت: با اقدامات جدی انجام گرفته در وزارت، همه برنامه‌ها و زیر نظام­‌ها مشخص و اعتبارات لازم نیز در بودجه سال 98 پیش‌بینی شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین اضافه کرد: باید فرهنگ گفتمان و گفتگو به عنوان ابزاری جهت توسعه فرهنگ سازمانی و راه حلی برای غلبه بر مشکلات آموزشی و تربیتی در مدارس و بین مدیران ما نهادینه شود.

دبیر اجرایی سند تحول اظهار کرد: در سند برای هر کدام از معاونت­‌ها و رؤسای ادارت و بخش­‌های مختلف اهداف و اولویت­‌هایی ارائه شده که معاونت‌ها و رؤسای ادارات داخلی می­توانند علاوه بر آن، برنامه‌های دیگر خود را در آن بگنجانند و جهت ارائه به وزارت متبوع آماده کنند.

وی راهبرد توسعه عدالت آموزشی، تربیتی، امکان برای رشد استعداد و کسب توانمندی­‌های لازم برا‌‌‌ی کودکان، آگاهی و اطلاع­‌رسانی به جامعه بزرگ فرهنگیان و ترغیب همکاران به‌خصوص مدیران را در مسیر اجرای سند تحول، بسیار ضروری دانست و فهم جامعه از کلیات سند را بسیار راه­‌گشا قلمداد کرد.

فضلی در پایان گفت: اگر مدیران ما بدانند با اجرایی‌شدن مؤلفه‌های سند تحول چه اتفاقات خوبی در مدارس ما می افتد، در اجرایی‌کردن سند تحول وقفه‌ای ایجاد نمی‌کنند.

در ادامه این نشست، رؤسای ادارات نواحی دو و سه و هرکدام از معاونت‌ها و کارشناسان به ارائه دیدگاه­‌های خود در خصوص ضرورت و اهمیت اجرای سند تحول و رابطه آن با برنامه­‌های مدارس و مناطق و چگونگی هماهنگی در برنامه‌های مناطق و هماهنگی بین برنامه‌های ابلاغی اداره کل و نیازهای مناطق و مدارس و چارچوب های پیشنهادی در این خصوص پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار