رقابت بیش از 28 هزار و 600 دانش‌آموز فارس برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

شیراز (پانا) - رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس از برگزاری آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی متوسطه اول و دوم دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده در روزهای 30 و 31 خردادماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 28 هزار و 600 دانش‌آموز فارس برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

امیر شیرازی نژاد در کارگروه برگزاری آزمون استعداهای درخشان نمونه دولتی متوسطه اول و دوم دانش‌آموزان فارس، گفت: آزمون مدارس استعدادهای درخشان مربوط به دانش‌آموزان متوسطه اول در 30 خردادماه و آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم در 31 خردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس گفت: ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی آینده از 17 فروردین ماه آغاز شد که در فارس 19 هزار و302 دانش‌آموز در این آزمون ثبت نام کردند.

شیرازی نژاد با تاکید بر اینکه در دوره اول فقط آزمون تیزهوشان برگزار می‌شود و نمونه دولتی آزمون ندارد گفت : ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه اول نیز با ارسال بخشنامه صورت گرفت که از فارس 9 هزار و300 دانش آموز در این آزمون ثبت نام کردند.

او گفت: در مجموع بیش از 28 هزارو 600 دانش آموز متوسطه اول و دوم برای ورود به مدارس تیز هوشان و نمونه دولتی استان در دوره های اول و دوم متوسطه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

شیرازی نژاد تاکید کرد : آزمون متوسطه اول شامل سنجش خلاقیت ، هوش و استعداد است این در حالی است که در آزمون متوسطه دوم 80 در صد سوالات استعداد تحصیلی و 20 درصد استعداد تحلیلی است.

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس افزود : آزمون متوسطه اول در 24 منطقه آموزشی ، شامل 53 حوزه امتحانی و آزمون متوسطه دوم در 48 منطقه آموزشی و در 108 حوزه امتحانی برگزا ر خواهد شد که این مناطق به عنوان مکان های اصلی برگزاری آزمون هستند که بقیه استان برای برگزاری باید به این مناطق مراجعه کنند .

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از ثبت نام‌های آزمون متوسطه اول از نواحی چهارگانه شیراز صورت گرفته گفت : طبق آمار از 9 هزار و 300 نفردانش‌آموز شرکت کننده بیش از 5 هزار و 800 نفر از نواحی چهارگانه شیراز هستند که از آنها بیش از 3 هزارو 100 دانش آموز پسر و بیش از 2 هزارو 600 دانش آموز دختر می باشد.

شیرازی نژاد گفت: از 19 هزار و 300 نفردانش آموز شرکت کننده در آزمون متوسطه دوم نزدیک به 7 هزار نفر از آنها در شهر شیراز می باشند که از آنها بیش از 3 هزارو 300 دانش آموز پسر و بیش از 3 هزارو 500 دانش آموز دختر می باشد و در مجموع در استان بیش از 9 هزارو 600 دانش آموز پسر و بیش از 9 هزارو 600 دانش آموز دختر در این آزمون شرکت می کنند.

کارشناس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌ و پرورش فارس نیز با تاکید بر عدم ثبت نام جدید و پایان مهلت ثبت نام این آزمون ها گفت : در استعدادهای درخشان نه تکمیل ظرفیت و نه میان پایه داریم .

یونس غلامی گفت: امسال در پایه هفتم به مدارس تیز هوشان بیش از 600 نفر و در پایه دهم این مدارس نیز بیش از یک هزارو 300 نفر پذیرفته خواهند شد.

او با اشاره به اینکه هوش یک دانش‌آموز در فرآیندی 8 یا 10 ساله و بلندمدت می تواند تغییر کرده و افزایش یابد و کلاس‌های قارچ گونه در این خصوص موضوعیت ندارد، گفت: اولیای دانش آموزان به هیچ عنوان فریب موسساتی که با تبلیغات اعلام می کنند که قادر به افزایش هوش دانش‌آموزان در یک سال هستند را نخورند.

غلامی گفت : ویرایش اطلاعات، پرداخت وجه ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دوره اول از طریق سامانه http://hoosh.medu.ir و آزمون دوره دوم از طریق سامانه http://azmoon.medu.ir انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار