مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: مدارس استیجاری استان شاخص ها و استانداردهای لازم فضاهای آموزشی را ندارند

یاسوج(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد، ۱۲۰ مدرسه استیجاری در سطح استان وجود دارد که به دلیل کاربری مسکونی هیچ کدام شاخص ها و استانداردهای لازم فضاهای آموزشی را ندارند.

کد مطلب: ۹۲۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: مدارس استیجاری استان  شاخص ها و استانداردهای لازم فضاهای آموزشی را ندارند

هادی زارع پور چهارشنبه شب در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در یاسوج با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مدرسه پیش ساخته در سطح استان بویژه در مناطق عشایری و روستایی نیاز است، گفت: هم اینک و با بررسی های انجام شده پنج هزارو ۲۶۰ کلاس درس در استان نیز فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ظرف پنج سال گذشته ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته درروستاها و مناطق عشایری تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.

او با بیان اینکه بیشترین نیازهای آموزشی و تجهیزات در حوزه هنرستان ها و مدارس روستایی و عشایری است، گفت: ساخت ۱۵ استخر و سالن ورزشی نیمه تمام در سطح استان به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده اند.

زارع پور گفت: سرویس های بهداشتی ۲۵۰ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان بویژه در روستاها غیرقابل استفاده هستند که این مهم نارضایتی والدین را نیز سبب شده است.

وی افزود: بخش عمده ای از این مدارس در سطح شهرستان بویراحمد و روستاهای ان قرار دارند.

۳۱ درصد فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مقاوم سازی هستند

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است همچنان ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند.

زارع پور گفت: این تعداد فضای آموزشی غیر مقاوم حدود ۳۱ درصد از مجموع ۳ هزار و ۲۰ مدرسه موجود در این استان را شامل می شود.

او اظهار داشت: برای مقاوم سازی هر کلاس درس حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان هم اینک با ۸.۲ درصد بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور است.

زارع پور تصریح کرد: هم اینک ۶۴ مدرسه در قالب ۲۹۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در سطح استان در دست ساخت است.

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی، مجمع نمایندگان استان و جمعی از فرهنگیان و خیرین در امر مدرسه سازی در یاسوج برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار