وزیر راه: راه‌آهن میانه - تبریز بخشی از مسیر ترانزیت را تکمیل می‌کند

تبریز (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن میانه - تبریز بخشی از مسیر ترانزیت را تکمیل می‌کند، همچنین گلوگاه‌های آن در مسیر «بستان آباد - تبریز» نیز رفع شده که طبق پیش‌بینی این پروژه طی امسال و سال آتی به مقاصد مورد هدف می‌رسد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه: راه‌آهن میانه - تبریز بخشی از مسیر ترانزیت را تکمیل می‌کند

محمد اسلامی عصر روز گذشته در اولین روز از سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی، از مراحل اجرایی بزرگراه تبریز- اهر، راه‌آهن تبریز- میانه، آزادراه مراغه- هشترود و بزرگراه سراب- بستان‌آباد بازدید و آخرین وضعیت اجرایی این پروژه‌ها را از نزدیک بررسی کرد.

وی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و خط‌آهن تبریز- میانه، در خصوص وضعیت این پروژه، بیان کرد: صرف‌نظر از کاستی‌ها، همت همه‌جانبه باعث شده که این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار شود؛ به طوری که ریل‌گذاری انجام شده و مراحل تحکیم و تثبیت نیز به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه ادامه داد: راه‌آهن میانه - تبریز بخشی از مسیر ترانزیت را تکمیل می‌کند، همچنین گلوگاه‌های آن در مسیر «بستان آباد - تبریز» نیز رفع شده که طبق پیش‌بینی این پروژه طی امسال و سال آتی به مقاصد مورد هدف می‌رسد.

اسلامی در خصوص وضعیت ایستگاه‌ بستان آباد نیز گفت: ساختمان ایستگاه‌ بستان آباد در حال تکمیل بوده و آیتم‌های مختلف آن پیش‌بینی و خریداری شده و نصب خواهد شد، همچنین راه دسترسی‌ آن نیز تملک شده و در حال زیرسازی است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه‌ ریلی کشور از اولویت‌های دولت و شخص رئیس جمهور است، افزود: راهکار دولت برای افزایش ظرفیت بار جابه‌جا شده از طریق راه‌آهن افرایش خطوط باری است و از صنعت‌گران، سرمایه‌گذاران و هرکسی که سهمی در تولید دارد، دعوت می‌کنم که برای اتصال به خط آهن خودشان پیش قدم شوند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت اجرایی آزادراه «مراغه - هشترود» نیز گفت: مجموع پیشرفت این پروژه کمتر از ۳۰ درصد است، البته بخش‌هایی از این پروژه پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته که در نظر داریم قطعه‌های دارای پیشرفت بالا را با تزریق منابع مالی در اسرع وقت به اتمام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی امروز نیز از چند پروژه ملی و استانی از جمله آزادراه تبریز- مرند- بازرگان، بزرگراه مرند- جلفا، آزادراه تبریز- ارومیه و بزرگراه تبریز- سهند بازدید خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار