برخوردباواحدهای صنفی متخلف درزمینه حجاب وعفاف

قم (پانا) - دادستان قم دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف در زمینه حجاب و عفاف را به پلیس اماکن، سازمان صمت و اتاق اصناف ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برخوردباواحدهای صنفی متخلف درزمینه حجاب وعفاف

کاهه دادستان عمومی و انقلاب قم طی دستورالعملی به پلیس اماکن ، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف را در قم ابلاغ نمودند.

دادستان قم اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع ان حفظ نظام خانواده که تامین کننده سعادت ادمی و منشاء قرب الهی و سبب نجات وی است ، بسیار ارزشمند بوده و احکام اخلاقی ، فقهی و دینی مربوط به پوشش به ویژه بانوان براساس این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده که باید جهت ارتقاء ان از هیچ تلاشی دریغ ننمود فلذا دستورات لازم جهت برخورد با معدود صنوف هنجار شکن به پلیس اماکن و اتاق اصناف صادر گردید.

این مقام قضایی بیان داشت : به پلیس اماکن ابلاغ گردید با برخی از مغازه هایی که در پشت ویترین مبادرت به جانمایی مانکن و لباس های که عفت عمومی را جریحه دار می نمایند و مغایر با ارزش های دینی و اخلاقی مردم انقلابی قم بوده مقابله جدی و به منظور برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی گردد.

وی تصریح کرد: همچنین در مشاغل مختص امور بانوان و زنان جامعه ، چنانچه فروشندگان مرد اقدام به فروش می کنند که تخلف است اعمال قانون نمایند.

دادستان قم به اتاق اصناف هم دستور داد: با توجه به این که پوشش برخی از متصدیان و فروشندگان خانم در فروشگاه ها و پاساژهای شهر نامناسب می باشد فلذا باید کلیه اتحادیه های مربوطه ضمن بازرسی مستمر از واحد های زیر مجموعه خود و تذکر و در صورت عدم توجه صاحبان به وضعیت حجاب کارکنان با همکاری پلیس اماکن جهت پلمپ محل اقدام شود ، بدیهی است در صورت عدم نظارت اتحادیه ها و انجام وظیفه قانونی ، عواقب کوتاهی و مسامحه در انجام وظیفه متوجه انان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار