وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت باری راه آهن تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: کوشش می شود ظرفیت باری راه آهن کشور تا پایان کار دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ میلیون تن افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت باری راه آهن تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه - تبریز و در ایستگاه بستان آباد با بیان اینکه ظرفیت ترانزیت باری که از راه آهن استفاده شده در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیون تن بود و در سال ۹۷ به ۵۲ میلیون تن رسید، افزود: تلاش می‌شود این میزان تا پایان دولت تدبیر و امید به دو برابر موجود برسد.

وی با بیان اینکه افزایش خط‌های موجود ریلی در دستور کار دولت قرار دارد از صنعتگران و صاحبان صنایع تولیدی و معدن داران خواست تا با اتصال به را آهن سهم ریلی کشور را از لحاظ ترانزیت ریلی افزایش دهند.

وزیر راه گفت: با وجود کاستی‌های بودجه‌ای که در پروژه راه آهن میانه -تبریز مشاهد می‌شد، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و ریل گذاری انجام شده و ایستگاه در حال تکمیل می‌باشد.

وی با اعلام اینکه فاز اول خط آهن میانه - تبریز تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد، گفت: همزمان با مراحل اجرایی پروژه خط آهن و ایستگاه‌ها، کارهای خرید و ساخت تجهیزات از جمله واگن‌ها و تأسیسات ایستگاهی در داخل کشور در حال اجراست تا به محض تکمیل پروژه، بهره برداری از آن آغاز شود.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی پروژه گفت: این پروژه نقطه بحران را پشت سر گذاشته و با تزریق اعتبارات لازم بهره برداری خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اهمیت راه آهن میانه -تبریز گفت: اتصال راه آهن از بستان آباد به سمت سراب و اردبیل و تا آذربایجان می‌تواند زمینه توسعه ترانزیت بار و مسافر را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از بستان آباد به سمت تبریز نیز پروژه پیشرفت خوبی داشته و موانع موجود برداشته شده و امیدواریم تا سال آینده این پروژه را به تبریز برسانیم.

وزیر راه با اشاره به اینکه قراردادهای خوبی برای استفاده از تولیدات داخل در حوزه راه آهن داشته‌ایم، افزود: تلاش می‌کنیم با این پشتوانه سهم گسترده در ترانزیت بار و مسافر از راه آهن کشور داشته باشیم.

عباس خطیبی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی میزان اعتبار لازم برای اتمام ۱۰۰ درصدی فاز اول خط آهن میانه - تبریز تا بستان آباد را بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه درنظرگرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی برای انجام سفر ۲ روزه و بررسی طرح‌های ملی و استانی حوزه راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ظهر امروز وارد تبریز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار