وزیر جهاد کشاورزی: خسارت سیل فقط به استان‌های شمالی پرداخت شده است

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی در بجنورد از پرداخت خسارت سیل به استان‌های گلستان و مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهاد کشاورزی: خسارت سیل فقط به استان‌های شمالی پرداخت شده است

به گزارش تسنیم از بجنورد محمود حجتی شامگاه چهارشنبه، در نشست با فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی ظرفیت‌های بالقوه در حوزه کشاورزی دارد که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

وی با اشاره به مزیت های توسعه گلخانه‌ها در خراسان شمالی افزود: متاسفانه خراسان شمالی در توسعه گلخانه ها عقب مانده است اما با توجه به پتانسیل استان در این خصوص می توان اقدامات بیشتری انجام داد چراکه این مهم افزایش بهره‌وری آب، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده را به همراه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص پرداخت خسارت ناشی از سیل در جلسه هیئت دولت بیان داشت: خسارت سیل فقط به استان‌های گلستان و مازندران پرداخت شده و ریالی بابت خسارت به سایر استان ها هنوز پرداخت نشده است. اما قرار است که در جلسه یکشنبه هیئت دولت در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

حجتی با بیان اینکه خراسان شمالی از اراضی شیبدار و گیاهان دارویی فوق العاده ای برخوردار است خاطرنشان کرد: وجود مناطق وسیع و عرصه‌های زیادی که بالای 300 میلیمتر بارندگی دارند یکی از مزیت های خراسان شمالی به شمار می‌رود که در ارتباط با کشت گیاهان دارویی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما همچنان جای کار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اعلام آمادگی جهت حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی در خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه نباید حقوق دامداران و مرتع‌داران نادیده گرفته شود اختیارات را به دستگاه‌های مرتبط در استان‌ها تفویض کردیم که با توجه به مستندات قضاوت کنند.

وی در پایان خطاب به منابع طبیعی استان اضافه کرد: هر آن‌کس که می‌خواهد معدنی را در استان تاسیس کند نباید گرفتار مردم شود لذا منابع طبیعی به گونه‌ای عمل کند که حقوق هیچ یک از مردم و همچنین معدن‌دار تضییع نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار