ساخت ۴۰۰۰ مدرسه در روستاهای خالی از سکنه

تهران (پانا)-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبری عجیب در خصوص مدارسی که استفاده نمی شوند داده است.حدود ۴۰۰۰ هزار مدرسه در روستاهایی ساخته‌ایم که اکنون خالی از سکنه هستند. این در حالی است که بسیاری از روستاها مدارس مناسبی ندارند یا اصلا مدرسه ندارند و کودکان در کانکس تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۲۱۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۴۰۰۰ مدرسه در روستاهای خالی از سکنه

به گزارش فارس، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سی و دومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور اظهار کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جمهوری اسلامی بعد از انقلاب فعالیت‌های خوبی داشته، قبل از انقلاب جمعیت روستایی کشور ۲۰ میلیون بوده و در حال حاضر نیز ۲۰ میلیون است و میزان جمعیت کم نشده است.

او ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته درصد جمعیت روستایی کشور کاهش یافته است. اوایل انقلاب ۶۵ درصد کل جمعیت کشور روستایی بود و در حال حاضر ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند و این نشان می‌دهد به خوبی نتوانستند ظرفیت خود را در اشتغال حفظ کنند و نتوانستیم جلوی مهاجرت از روستاها به شهرها را بگیریم.

امید گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت که بر اساس آمارها نرخ اشتغال در روستاها افزایش یافته است و شاهد کاهش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری در روستاها هستیم.

او همچنین بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۱۵۰ هزار فرصت شغلی قطعی در روستاها ایجاد کنیم تا جلوی مهاجرت به شهرها را بگیریم. در واقع، آن چیزی که در روستاها ماندگاری و تداوم زندگی ایجاد می‌کند، اشتغال، تولید و کار است.

امید ادامه داد: در همین خصوص لایحه ۱.۵ میلیون دلار استفاده از صندوق توسعه ملی را امیدواریم بتوانیم در سال ۹۸ نیز داشته باشیم.

او به انسجام‌بخشی در ارائه خدمات روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما این است که انسجام، نظم و انضباط را در دستگاه‌های روستایی ایجاد کنیم و دیگر شاهد این از هم گسیختگی‌ها نباشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حدود ۴۰۰۰ مدرسه در روستاهایی ساخته‌ایم که هم‌اکنون خالی از سکنه است و ۱۰ سال قبل آینده‌نگری این روستاها صورت نگرفته است.

امید به راه‌اندازی شورای عالی روستاها اشاره کرد و گفت: برای ایجاد نظم و انضباط بین دستگاه‌های حاکمیتی باید شورای عالی روستاها ایجاد شود که اگر قرار است اتفاقی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اشتغال و اجتماعی در روستاها بیفتد، این شوراها تصمیم‌گیر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار