فرمانده انتظامی خراسان جنوبی : عامل انسانی بیشترین عامل اثرگذار در تصادفات فوتی استان در سال جاری بوده است

بیرجند(پانا) ـ فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افزایش 40 درصدی تصادفات فوتی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و با هشدار گفت: متاسفانه عامل انسانی بیشترین عامل اثرگذار در تصادفات فوتی استان در سال جاری بوده است که بخشی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و بخشی مربوط به خاطر خستگی و خواب آلودگی ناشی از مسیرهای طولانی و انتخاب نامناسب ساعت مسافرت است که این امر موجب واژگونی خودرو و تصادف می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی : عامل انسانی بیشترین عامل اثرگذار در تصادفات فوتی استان در سال جاری بوده است

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز (22 خرداد) در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونین اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل سفرهای تابستانی، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم اقدامات خوبی که از ابتدای امسال انجام شده اما شاهد افزایش تلفات تصادفات جاده ای در استان هستیم.

سردار شجاع ادامه داد: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم رعایت توجه به جلو از دیگر عوامل اصلی تصادفات فوتی استان بوده است.


فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 75 درصد آسیب جدی که به راکبان موتورسیکلت در زمان تصادف وارد می‌شود به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است، عنوان کرد: کیفیت کلاه، سنگینی، تعرق سر در فصول گرم و ... از دلایل عدم استفاده راکبان از کلاه ایمنی است.

سردار شجاع تاکید کرد: در حالی که استفاده از کلاه ایمنی به سلامت و ایمن سازی راکبان موتور سیکلت و کاهش مرگ میرهای ناشی از تصادفات رانندگی کمک شایانی می‌کند؛ اما هنوز برخی از راکبان به این امر توجه نمی‌کنند لذا باید برای ارتقای ایمنی موتورسواران فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

او به افزایش سرقت‌های خرد در استان خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و افزود: فشارهای ناشی از مسائل اقتصادی بخش عمده از سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم بسیار می‌توانند در پیشگیری از وقوع سرقت‌ها موثر باشند، تصریح کرد: مردم در همه ایام باید از اموال خود مراقبت کنند و نکات ایمنی از جمله تجهیز خودرو به دزدگیر و قفل فرمان و پدال یا تعبیه حفاظ برای برخی از قسمت‌های منازل قدیمی اقدام کنند.

سردار شجاع با بیان اینکه 75 درصد سرقت های استان از ابتدای امسال تاکنون کشف شده و برخی از اموال سرقتی مکشوفی تحویل مالباختگان شده، درخواست کرد تا مالباختگان برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

اوبا اشاره به افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در حوزه جاده‌های استان، افزود: سرعت در جاده‌های استان با دوربین های ثبت تخلف به صورت میانگین محاسبه می‌شود و با افزایش عیر مجاز جریمه برای رانندگان در نظرگرفته خواهد شد.

سردار شجاع بر تاکید بر اینکه پلیس با بی حجابی و سگ گردانی برخورد جدی می‌کند و اجازه تعرض به ارزش ها را توسط افراد هنجارشکن نمی‌دهد، افزود: البته در این استان به ندرت شاهد مسائل هنجارشکنانه و سگ گردانی هستیم.

او از کشف 8.5 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان نیست به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مهمترین رویکرد ما ارتقای افزایش امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری ها است، افزود: اقدامات و مجموعه تلاش های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی موثر و اثرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار