معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری نیرومند در آموزش و پرورش است

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری نیرومند در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۲۱۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری نیرومند در آموزش و پرورش است

صبح امروز ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در دفتر معاونت پژوهش با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش عنوان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات را می‌توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. همچنین توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناوری‌ها و سرعت فراوان تطبیق آن با نیازمندی‌های انسان، موجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: فن‌آوری اطلاعات و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو باعث گسترش فرصت‌های یادگیری و دسترسی آسان به منابع آموزشی و یادگیری شده است. در این رویکرد، فن‌آوری اطلاعات به عنوان یک ابزار و وسیله تاثیرگذار در فرایند یاددهی - یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

پروین افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها باعث ارتقای مهارت‌های پایه از مرز خواندن، نوشتن، حساب کردن و استدلال کردن می‌شود؛ بلکه این قابلیت را دارد که سواد اطلاعاتی را نیز ارتقا بخشد. از این رو آموزش مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هسته‌ی مرکزی بسیاری از نظام‌های آموزش و پرورش جهان را تشکیل داده‌است.

وی اظهار داشت: زندگی در دنیای کنونی نیازمند آموزش و پرورش مبتنی بر دانایی، تحقیق و نوآوری است و استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی، ما را در این امر یاری می‌کند و سبب ارتقای کیفیت فرایند یاددهی - یادگیری، ایجاد فرصت‌های یادگیری برابر، توجه به تفاوت‌های فردی، کمال‌بخشیدن به خود و محیط پیرامون می‌گردد.

ماشاءالله پروین در ادامه بیان کرد: تلفیق دانش مبتنی بر تحقیق و پژوهش، تجربه و شایستگی برای ایجاد خلاقیت و بروز ایده‌های نو جهت افزایش توان کنترل به منظور نیل به اهداف تعیین‌شده، زمانی ممکن شد که فناوری اطلاعات پدید آمد.

وی افزود: فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات همچنین با فراهم کردن امکانات لازم برای جمع‌آوری، پردازش و توزیع اطلاعات، فرصت‌ها و امکانات خوبی برای آموزش در دو زمینه تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری و تغییر نقش رسالت آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان تصریح کرد: پیشرفت‌های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع‌رسانی، ورود و ظهور شبکه‌های اطلاع‌رسانی محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه اینترنت، ابزارها و روش‌های جدید را پیش روی طراحان، برنامه‌ریزان و مدیران و مجریان برنامه‌های آموزشی قرار داده است.

در خاتمه پروین عنوان کرد: نفوذ فن‌آوری‌های جدید اطلاعاتی به مراکز آموزشی از مدارس تا دانشگاه‌ها و حتی منازل، روابط ساده معلمی و شاگردی را به طور کلی دگرگون ساخته است. به این ترتیب، الگوهای سنتی یادگیری متحول شده‌اند و کاربران با حجم گسترده‌ای از اطلاعات و دانش مواجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار