در اجرای نظام راهبری مدرسه محوری، هر مدرسه باید از مدیریتی هوشمند و توانمند برخوردار باشد

اصفهان (پانا) - ستاد راهبری نظام مدرسه محوری باحضور مدیران مدارس ابتدایی ناحیه شش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
در اجرای نظام راهبری مدرسه محوری، هر مدرسه باید از مدیریتی هوشمند و توانمند برخوردار باشد

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران مدارس ابتدایی ناحیه شش برگزار شد،علیرضا اعتباریان ضمن اشاره به اهداف اجرای نظام مدرسه‌محوری بیان داشت: با پیاده سازی نظام مدرسه‌محوری در مدارس، تصمیم گیری های مدیران در مدارس افزایش یافته و این مدیر است که باید تشخیص دهد انجام کدامین امور به صلاح یا عدم صلاح مدرسه است.
اعتباریان با اشاره به نقش مهم مدارس به عنوان کانون‌های اصلی تعلیم و تربیت بیان داشت: در اجرای طرح مدرسه محوری، مدرسه کانون تربیت هر محل محسوب می شود و بنابراین مدیر مدرسه موظف است علاوه بر مهارت های انسانی و فنی و نیز شناخت دقیق آیین نامه ها، مهارت های ادراکی و توانمندی های مدیریتی خود را تقویت کند تا در تعامل با سایر نهادها بتواند نقش مدرسه را به عنوان کانون تربیتی هر محل ارتقا دهد.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در ستاد راهبری مدرسه محوری در بخش دیگری از سخنان خود نیازهای اصلی هر واحد آموزشی در نظام مدرسه‌محوری را برشمرد و اظهار داشت: مدرسه یک سازمان یادگیرنده محسوب می‌شود که باید دارای ویژگی هایی نظیر تفکر سیستمی، یادگیری گروهی و متداوم، الگوی ذهنی و چشم انداز باشد.
وی همچنین افزود: در نظام مدرسه محوری هر مدرسه باید دارای مدیریتی هوشمند و توانمند باشد که این مستلزم حضور مدیران در دوره های مختلف توانمندسازی است.
اعتباریان در پایان ضمن دعوت از تمامی مدیران جهت همکاری در راستای اجرای هرچه بهتر طرح نظام راهبری مدرسه محوری افزود: اجرای طرح مدرسه محوری سبب می شود استقلال مدارس در تصمیم گیری و اجرای برنامه ها بیشتر شده و باعث کیفیت بخشی امور مدارس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار