در جلسه کارگروه استانی طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان مطرح شد:

تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان باشیوه جدید گامی برای ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار

سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس راه اندازی می شود

تبریز (پانا) - دومین جلسه کارگروه استانی طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان در آذرباجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان باشیوه جدید گامی برای ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار

بهروز اصغری اردلان در جلسه کارگروه استانی طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان در سالن اجلاس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی بیان کرد: اولین جلسه کارگروه استانی ساماندهی لباس فرم دانش آموزان در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان برگزار و دستورالمعل اجرایی مطرح و بررسی شد و با توجه به این که امسال برای اولین بار است که توزیع لباس فرم دانش آموزان با شیوه نامه و دستورالمعل جدید اجرایی می شود شاید برخی کاستی ها داشته باشد ولی به طور حتم شیوه مناسبی برای ادامه کار در سال های بعد خواهد بود.

وی با بیان این که دستورالعمل نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان در نواحی و مناطق استان در حال اجرایی شدن است، ادامه داد: تمامی ارگان های مرتبط در تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان اعم از آموزش و پرورش، اتحادیه پوشاک استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می توانند با همکاری همدیگر اجرای این طرح را به صورت مطلوب پیش ببرند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: رضایتمندی دانش آموزان و اولیاء یکی از رکن های اساسی در اجرای این طرح است و کیفیت لباس هاسی توزیعی نیز یکی دیگر از مواردی است که حتما باید به آن دقت شود و کاهش هزینه نباید دلیلی برای کاهش کیفیت باشد.

اصغری اردلان افزود: کاهش هزینه های خانواده یکی از اهداف مهم اجرای این طرح است پس لباس فرم دانش آموزان باید به قیمت مناسب و عادلانه توزیع شود و دانش آموزان نیازمند نیز مورد توجه باشند.

وی اضافه کرد: نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه نیز یکی دیگر از ارکان اساسی است و اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش، اداره حراست و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بازرسی اتحادیه پوشاک استان باید در این موضوع دقیق باشند.

ضرورت از بین بردن انحصار در تولید و توزیع لباس فرم مدارس

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه بیان کرد: امسال نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان با امضای شخص محترم وزیر به سازمان دانش آموزی واگذار شده است و این سازمان نیز با استفاده از تمام ظرفیت های مادی و معنوی خود شیوه نامه این طرح را تدوین و در 28 فروردین ماه به استان ها ابلاغ کرده است.

صمد علیزاده با بیان این که تمامی مدارس دولتی و غیردولتی مشمول رعایت مفاد این شیوه نامه می باشند، گفت: پس از راه اندازی سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس، تمامی فرایند انتخاب تولیدکنندگان، خرید، سفارش و پخش نوع پارچه، مدل و فرم لباس و قیمت از طریق این سامانه قابل اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور اجرای بهتر طرح، توزیع لباس در مدارس و مجتمع های آموزشی درخواست کننده لباس فرم و مراحل تولید و کارگاه های تولیدی توسط تیم های نظارتی و تخصصی نظارت خواهند شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان جلوگیری از اشاعه و ترویج مدگرایی کاذب و معرفی نمادها و الگوهای فرهنگی اسلامی- ایرانی، ترویج سادگی و همرنگی بین دانش آموزان در فضای مدرسه، کمک و حمایت از اقتصاد خانوار، کمک به اقتصاد مدرسه و دانش آموزان نیازمند و حمایت از تولید ملی و ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار و ایجاد فرصت متناسب با ظرفیت همه تولیدکنندگان واجد شرایط و از بین بردن انحصار در تولید و توزیع را از ضرورت های مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این طرح برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار