داستان زندگی ابوالقاسم فردوسی در کتاب شب

تهران (پانا) - تنظیم رادیویی کتاب بسی رنج بردم اثر زنده یاد ساتم الغ زاده نویسنده مشهور تاجیک، در برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود.

کد مطلب: ۹۲۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
داستان زندگی ابوالقاسم فردوسی در کتاب شب

به گفته محمدباقر رضایی سردبیر و مشاور محتوایی برنامه کتاب شب، این اثر زیبا و شنیدنی از روز شنبه بیست و پنجم تا پنجشنبه سی ام خرداد، ساعت 23:30 در شش قسمت 20 دقیقه ای، برای علاقه مندانی که مایلند از ماجراهای زندگی خصوصی و عمومی خالق شاهنامه مطلع شوند، خوانده خواهد شد.

رضایی درباره محتوای این اثر افزود: مرحوم ساتم الغ زاده در این رمان تاریخی(که در انتشارات سروش منتشر شده است)، با زبان و لحنی خاص، به روایت ماجراهای کمتر شنیده شده زندگی حکیم توس پرداخته و ما را از زاویه ای بسیار نزدیک، با چالش های او در مواجهه با حاکمان و سلاطین، آشنا می کند.

ساتـِم اُلوغ‌زاده (به فارسی تاجیکی: Сотим Улуғзода، Sotim Ulugzoda) ، در سال ۱۹۱۱ میلادی در قشلاق و وَرزیک در ازبکستان کنونی زاده شد و در سال۱۹۹۷ درگذشت.

کتاب او که با عنوان "بسی رنج بردم" در تاجیکستان منتشر شده، در ایران نیز با همین عنوان و نیز در انتشارات سروش با عنوان "فردوسی" به چاپ رسیده و تنها رمانی است که به جزییات زندگی سخن سرای نامی کشورمان اهمیت داده است.

این سلسله برنامه ها، بعد از پخش، در سایت رادیو تهران قرار می گیرند و برای همیشه قابل باز شنوایی هستند.

تهیه کننده برنامه کتاب شب، رضا قربانی. صدابردار محبوبه روزبهانی و متولی تولید آن، گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار