استاندار خراسان جنوبی : بخش معدن به عنوان یکی از پیشران های مهم اقتصادی و توسعه پایدار در خطه زر خیز خراسان جنوبی حائز اهمیت است

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه معدن استان گفت: بخش معدن به عنوان یکی از پیشران های مهم اقتصادی و توسعه پایدار در خطه زر خیز خراسان جنوبی حائز اهمیت است که می بایست این ظرفیت و پتانسیل عظیم به فعلیت درآید.

کد مطلب: ۹۲۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی : بخش معدن به عنوان یکی از پیشران های مهم اقتصادی و توسعه پایدار در خطه زر خیز خراسان جنوبی حائز اهمیت است

محمد صادق معتمدیان به لزوم جذب سرمایه گذار در حوزه فراوری معدن اشاره کرد و افزود: با رایزنی های صورت گرفته، بسیاری از اختیارات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در امور معادن به مدیریت استان تنفیذ گردیده که می بایست از این ظرفیت در جهت شکوفایی بیش از پیش بخش معدن استفاده نمود.


معتمدیان به جنگ اقتصادی نظام سلطه بر ضد کشورمان اشاره کرد و گفت: می بایست از تمامی ظرفیت های کشور ازجمله بخش معدن در مبارزه با تحریم های ظالمانه بهره جست.


استاندار خراسان جنوبی به جلسات و نشست های برگزارشده با مقام عالی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: این دیدار ها ۱۵ مصوبه ارزشمند را به دنبال داشت و مقرر گردید پیرو آن هزار میلیارد تومان توسط شرکت ایدرو در استان سرمایه گذاری صورت پذیرد.


او، به امنیت پایدار در استان به عنوان یکی از شاخصه های مثبت در جهت سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: به هرحال دنبال تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این خطه هستیم و البته از ظرفیت شرکت های بزرگ دولتی جهت توسعه همه جانبه خراسان جنوبی غفلت نخواهیم کرد.


معتمدیان ، به بازدیدهای میدانی متعدد صورت گرفته از معادن استان درجریان سفرهای شهرستانی اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها از نزدیک ظرفیت معادن استان و همچنین مشکلات معدن کاران شناسایی و بررسی شده است.


استاندار خراسان جنوبی از خام فروشی به عنوان یکی از مهمترین چالش های بخش معدن یاد کرد و خاطر نشان ساخت: باید با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز معدن کاران، با فراوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی، تولید ثروت و اشتغال زایی بیشتر را برای استان به ارمغان بیاوریم.


مقام عالی دولت از چشم اندار معدنی استان خراسان جنوبی به عنوان عسلویه معدنی نام برد و اظهار کرد: اگر توسعه در این استان ۴ ضلع داشته باشد ،قطعا یکی از اضلاعش معدن و توسعه آن است.


او به ظرفیت عظیم ۱۷۰۰ روستای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بر آنیم تا با طرحی مبتکرانه سند توسعه روستایی را تدوین نماییم تا در آن ظرفیت های هر روستا جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و نقشه راه توسعه آن مبتنی بر ظرفیت های معدن، گردشگری، دامپروری،کشاورزی و ... آماده گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار