رئیس صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد: تا 5 تیرماه قیمت گذاری لباس مدارس نهایی می شود

یاسوج (پانا) - رئیس صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد، تا 5 تیرماه قیمت گذاری لباس مدارس نهایی شود.

کد مطلب: ۹۲۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:  تا 5 تیرماه قیمت گذاری لباس مدارس نهایی می شود

داریوش دیودیده در جلسه قیمت گذاری و نظارت بر لباس مدارس با اشاره به اینکه موضوع پوشاک مدارس جزء اولویت های اول و دوم ما نیست، گفت: از دیدگاه صنعت و معدن بحث پوشاک مدارس یک موضوع عادی است ولی از آنجایی که 160 هزار نفر از جمعیت استان (20درصد جامعه آماری استان) که شامل جمعیت دانش آموزی است را به صورت مستقیم و اولیاء را به صورت غیر مستقیم درگیر می کند توجه ویژه ای به آن شده است.

داریوش دیودیده، اظهار کرد: برنامه ریزی پوشاک مدارس بر اساس شیوه نامه ای از پیش اعلام شده مشخص شده است، فقط قیمت لباس باید تعیین شود و در تابلوی مدارس نصب شود تا در صورت تخلف بازرسین صنعت و معدن با آنها برخورد کند.

رئیس صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این باره که باید کلیه مراحل تولید لباس مدارس به خیاطان استان داده شود، اظهار کرد: وظیفه ما نیست کار برای خیاطان ایجاد کنیم، یک قاعده کلی وجود دارد که ما بر اساس آن عمل خواهیم کرد، اما ما بنا داریم در صورت داشتن شرایط و ضوابط از تولیدکنندگان و خیاطان داخل استان استفاده کنیم.

راه اندازی سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس

در ادامه مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در طرح ساماندهی لباس فرم مدارس سیاست ها، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ودستورالعمل ابلاغی وزارت و استان ملاک عمل خواهد بود، گفت: دستورالعمل و مصوبات کارگروه استانی کمیته اجرایی طرح ساماندهی ونظارت برتهیه وتوزیع لباس فرم دانش آموزان برای شهرستان ها و مناطق فرستاده شده است.

سید نظام مرادی با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس، گفت: بنا است سامانه ای برای پوشاک مدارس طراحی شود و از سطح کشور تا شهرستان ها و مناطق را پوشش دهد.

او گفت: تمامی فرایند انتخاب تولیدکنندگان،خرید، سفارش و نوع پارچه، مدل و فرم لباس و قیمت از طریق این سامانه قابل اجرا می باشد.

مرادی با تاکید بر اینکه سازمان دانش آموزی تولیدی های طرف قرارداد را ازمیان تولیدکنندگان فعال،باتجربه و مجاز انتخاب می کند، اظهار کرد: در همین راستا و درجهت کمک به اشتغال وحمایت از تولیدی های مجوز دار استان، از تولید کنندگانی که توانایی ارائه خدمات باکیفت را دارند استفاده می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بعضی از خانواده ها ممکن است توانایی خرید لباس نو را نداشته باشند یا اینکه لباس های سال گذشته آنها قابل استفاده باشد، گفت: رنگ ومدل لباس های فرم دانش آموزان در کلیه دوره های تحصیلی برای سال تحصیلی آینده ترجیحاَ مانند سال جاری می باشد.

در این جلسه سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان به عنوان دبیر و متولی نظارت و قیمت گذاری لباس مدارس با پیشنهاد سایر اعضای ستاد جلسه مواردی را مطرح، تصویب وصورتجلسه نمودند:

مقرر شد تا 5 تیرماه کمیته ای مرکب از نماینده سازمان دانش آموزی،نماینده آموزش و پرورش، نماینده انجمن حمایت از مصرف کنندگان، نماینده اتحادیه خیاطان و نمایند اولیاء دانش آموزان تشکیل وکار قیمت گذاری لباس مدارس را انجام دهند.

مقرر شد اتحادیه خیاطان تا پایان خرداد ماه لیست تولید کنندگانی که شرایط لازم بر ای فغالیت را دارند به سازمان دانش آموزی معرفی کنند.

مقرر شد مبنای زمان بندی تهیه و تحویل لباس مدارس بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان دانش آموزی باشد.

مقرر شد کمیته نظارتی بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل پوشاک مدراس تشکیل شود و بر کار تهیه و توزیع لباس نظارت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار