دری: توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در راستای سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - درجلسه معاونان آموزش متوسطه در ارتباط با برنامه ریزی و راهبری برای جذب استعدادهای برتر به رشته علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی در اجرای هدف عملیاتی 15 از سند تحول بنیادین گفتگو شد.

کد مطلب: ۹۲۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دری: توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در راستای سند تحول بنیادین است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، جلسه معاونان آموزش متوسطه مناطق با حضور درّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران؛ رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموز ش و پرورش و جعفرآبادی، مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیرکمیته مدارس علوم و معارف اسلامی برگزار شد.

در این جلسه پانته آ دری گفت: با استناد به هدف عملیاتی 15 از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه های سالانه ابلاغی مستند به برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه، برنامه ریزی برای جذب استعدادهای برتر به رشته علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی درزیر نظام راهبری مدیریت تربیتی در زمره برنامه های اولویت دار معاونت آموزش متوسطه بستر تحقق این مهم است.

همچنین رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش درابتدا به گزاره های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی به ویژه امام زمان (عج) و ولایت مداری در تمام ساحت ها برای تحقق جامعه عدل جهانی (جامعه مهدوی) تأکید کرده و تهران را به عنوان الگو و پیش قدم در اجرای برنامه ها معرفی نمود. استناد به اسناد بالادستی ازجمله نقشه جامع علمی کشور و هدف عملیاتی 15 از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای جذب استعدادهای برتر به رشته علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی، تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و آموز ش و پرورش و پیش بینی برنامه توسعه رشته علوم و معارف اسلامی در برنامه های پنج ساله حوزه علمیه از دیگر محورهای مطرح شده ازسوی رحیمی بود.

دبیرکمیته مدارس علوم و معارف اسلامی به ارتقای جایگاه و افزایش کیفیت و کارآمدی رشته علوم انسانی به عنوان یکی از مسائل مهم و مورد تأکید درمنویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد و بر ضرورت فرهنگ سازی برای توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره نمود. جعفرآبادی مصوبه جلسه 794شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تأسیس دبیرستان های علوم و معارف اسلامی توسط حوزه علمیه مندرج در تبصره یک از ماده دو و اقبال خانواده ها و دانش آموزان واجب التعلیم برای ادامه تحصیل دراین مدارس را از دلایل اصلی ایجاد و توسعه این مدارس دانست.

درخاتمه معاون آموزش متوسطه ضمن تأکید بر بررسی شرایط بومی و خاص هر منطقه، خواستار اهتمام مناطق در امر ایجاد و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی درجهت اجرای سند تحول بنیادین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار