تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش از راه دور در سال 99-1398

تهران (پانا) - ویدئو کنفرانس مدیریت آموزش از راه دور با محورهای تبیین برنامه‌های اجرایی، بررسی وضعیت توسعه مدارس از راه دور در استان‌ها، تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ شهریه و اجرای برنامه نظارت در سال تحصیلی 99-1398 در راستای پیشبرد اهداف آموزش از راه دور با رویکرد آموزش الکترونیکی داخل و خارج ازکشور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش از راه دور در سال 99-1398

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور سازمان، برای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با تکیه بر راهبرد کلان 4 و 7 سند تحول بنیادین مبنی بر توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف کشور و بهره مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی، کارشناسان آموزش از راه دور استان‌ها را به توسعه صد در صدی مدارس الکترونیکی آموزش از راه دور تا دو سال آینده، موظف کرد.

او در خصوص حساسیت توسعه مدارس جدید، جذب افراد علاقه‌مند، با برنامه، خلاق و مسلط به فناوری‌های نوین آموزشی را مهم قلمداد کرد.

شاهمرادی با اشاره به گفت‌وگوی 29 اردیبهشت سال جاری به موضوعات آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام‌های مربوطه، آشنایی با اقتصاد مدرسه و کار آفرینی، آشنایی با قانون تاسیس و اداره مراکز و مدارس غیر دولتی، آشنایی با قانون رسیدگی به تخلفات اداری، آیین‌نامه‌های آموزشی دوره اول و دوم متوسط، آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مالی مدارس، آشنایی با اصول مدیریت آموزشی به ویژه مدیریت مدارس غیر دولتی(برنامه ریزی - هدایت و رهبری -ساماندهی-هماهنگی -نظارت)، آشنایی با قوانین و مقررات آموزش از راه دور، آشنایی با اصول آموزش الکترونیکی (سیستم مدیریت یادگیری -تولید محتواهای آموزشی)، تاکید کرد.

در ادامه کنفرانس در خصوص میزان نرخ شهریه، پیشنهاد کارشناسان اخذ شد و در مجموع مقرر شد بعد از بررسی نهایی، نرخ مصوب به استان‌ها اعلام شود.

مدیر آموزش از راه دور با توجه به بازدیدهای انجام شده و اطلاعات موجود در دفاتر بازدید، میانگین کشوری آمار بازدید، در دو سال گذشته را 8/2، خواندند و بازنگری و اصلاح چک لیست‌های نظارت و تقویم اجرایی را در رفع برخی از مشکلات و نواقص موجود، ضروری دانست.

در این ارتباط ویدئویی کارشناسان استان‌ها، بعد از ارائه گزارش به بیان مسائل و مشکلات مطرح در استان از جمله نرخ شهریه مصوب، چگونگی توسعه مدارس، مطالبات معوقه مربوط به اجرای طرح ویژه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و جذب آن‌ها، درخواست تمدید زمان صدور مجوز، توزیع سهمیه‌ها نسبت به برش استان‌ها، کمبود اعتبار در آموزش نیروی انسانی و ... پرداختند.

شاهمرادی در پایان بعد از پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده، به نیابت از مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان، از کارشناسان استان‌ها و همکاران سازمان به واسطه تلاش و همراهی در مأموریت‌های محوله تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار