365طرح کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

ارومیه(پانا)-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی ۳۶۵ طرح کشاورزی در استان افتتاح می شود.

کد مطلب: ۹۲۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
365طرح کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

رسول جلیلی در آئین بازگشایی نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی و تجهیزات وابسته در ارومیه اظهارداشت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از چهار نفر در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد بارش‌های خوبی بودیم ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور به شمار می‌رود که در این زمینه تلاش می‌کنیم با توجه به توانمندی‌های استان امنیت غذای استان را تأمین کرده و با رونق تولید محصولات کشاورزی، صادرات را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزایش کشت گلخانه‌ای، صرفه جویی درمصرف آب با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه، کاهش هزینه‌های تولید را از اولویت‌های مهم این سازمان در سالجاری عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۶۰ هکتار گلخانه در استان داریم که این میزان به ۴۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

جلیلی در خصوص اجرای آبیاری تحت فشار نیز افزود: تاکنون چهارهزارو ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند که امسال این اراضی به ۱۶ هزار هکتار خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزاری این نمایشگاه را فرصت ارزشمندی در جهت عبور از کشاورزی سنتی و گام نهادن به کشاورزی مدرن دانست و افزود: در این نمایشگاه ۱۰۰ مؤسسه و شرکتهای داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی حضور دارند و نمایشگاه تا ۲۴ برای بازدید عموم دایر است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ارومیه نیز در این مراسم گفت: برخی در کشور تلاش دارند تا رویه‌های حاکم در کشاورزی را نیز حفظ کنند در حالی که پیش‌بینی می‌شود در آینده ربات‌ها به جای زنبورعسل‌ها عملیات گرده‌افشانی را انجام خواهند داد و این نشان دهنده آن است که فناوری‌ها در بخش کشاورزی روز به روز پیشرفت می‌کند و لزوم استفاده از این فناوری‌ها در ایران نیز ضروری است.

امیرمسعود فاتحی با اشاره به لزوم حفاظت از منابع آبی و ارتقا سطح فناوری در بخش کشاورزی تصریح کرد: در این نمایشگاه نمایندگانی از شرکت‌های داخلی و خارجی حضور دارند و امید است تا برگزاری این نمایشگاه‌ها منجر به شکوفایی بخش کشاورزی در استان شود.

رئیس مرکز تست ماشین آلات و ادوات کشاورزی دانشگاه ارومیه گفت: این مرکز در سال ۹۲ موفق به اخذ مجوز تست ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در شمال‌غرب کشور شد و در حال حاضر این مرکز دارای گواهی ایزو ۲۰۰۹ است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰ دانشجو در مقاطع مختلف در این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شود و این مرکز در طول مدت فعالیتش، ۳۰ قرارداد تست ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی را با کارخانجات تولید اداوات کشاورزی و واردکنندگان مطرح کشوری منعقد کرده است.

از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی در کشور نامگذاری شده است و شعار هفته جهاد کشاورزی امسال با عنوان رونق تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی جامعه در اسلامی انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار