به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و بخش خصوصی برای رونق قنات بلده فردوس هستیم

بیرجند (پانا) ـ رئیس سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس با تاکید بر ورود گردشگران خارجی و سرمایه گذاری در این عرصه برای بسط، توسعه و حفظ و نگه داشت این میراث تمدن ساز، تصریح کرد: باید امنیت سرمایه گذاری را به درستی فراهم کنیم و اصلی ترین بحث در تحقق این امر توجه به زیرساخت‌ها است.

کد مطلب: ۹۲۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و بخش خصوصی برای رونق قنات بلده فردوس هستیم

مهدی اسلام پناه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قنات ماهیتا فضای تمدن سازی مردمان این منطقه را به رخ می‌کشد.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان لیدکو با بیان اینکه بیش از ۴۰ نفر از گردشگران شناخته شده و تورلیدرهای موثر در توسعه اقتصادی منطقه به این همایش دعوت شده‌اند، افزود: تجاری سازی این امر به وسیله حاکمان که در عرصه دولتی فعالیت می‌کنند می‌تواند انجام گیرد.

اسلام پناه بیان کرد: ساختار این قنات یک ساختار مردمی است و تمدن ساز بوده و تمدن خلق نمی‌شود مگر اینکه اقتصاد منطقه حفظ شود.

اسلام پناه با بیان اینکه باید کشش پذیری اقتصادی را در منطقه بالا ببریم تا سرمایه گذار وارد منطقه شود، افزود: باید ببینیم چه امکانی برای سرمایه گذار مهیا کرده‌ایم تا بدون ترس وارد منطقه شود.

او بیان کرد: باید اکوسیستمی را نه مبتنی بر رفتارهای گذشته بدون درنظر گرفتن عمل و نتیجه کار بلکه مبتنی بر آینده درنظر گرفت.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان لیدکو خاطرنشان کرد: به دنبال پیاده سازی روش‌های نوین مبتنی بر فناوری در بنای تمدن ساز قنات‌ بلده فردوس هستیم.

علی ابراهیمی، دبیر سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس نیز گفت: ۸۲ مقاله به دبیرخانه این سمپوزیوم ارسال شده که از این تعداد ۴۴ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و ارائه خواهند شد.

او با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه در شهرستان فردوس، یادآور شد: به دبیرخانه این سمپوزیوم مقالاتی از کشورهای اتریش، مجارستان و افغانستان ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار