معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت:

برای تحول در هرجامعه ای باید به آموزش و پرورش آن جامعه توجه کنیم

زنجان(پانا)-بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برای تحول در هرجامعه ای باید به آموزش و پرورش آن جامعه توجه کنیم

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با حضور جمعی از مسؤولان استان زنجان در محل سالن همایش های بین المللی روزبه برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیشرفت، تحول، آینده‌نگری و آینده‌سازی و ایجاد بسترسازی لازم برای پرورش انسان‌های بزرگ، مدیران و مسؤولان آینده به بستر پویا و مسؤول نیازمند است که در آموزش و پرورش تحقق می‌یابد، گفت : در هرکشور پیشرفت و تعالی باید به آموزش و پرورش نگاه کنیم و برای تحول در هرجامعه ای باید به آموزش و پرورش آن جامعه توجه کنیم .

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد خیرین عنوان کرد: این افراد علاوه بر بحث مادی ، روح خیرخواهی و نیک‌اندیشی را در جامعه ساری و جاری می‌نمانید .

وی با اشاره به اینکه استان زنجان علاوه بر شهر شور و شعور حسینی به عنوان بهشت خیران یاد می شود ، بیان کرد: این مهم در سایه وجود مردان و زنان نیک اندیش و خیر استان محقق شده که در زمینه‌های مختلف فعالیت می کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد : شناخته شدن و معرفی استان زنجان به عنوان استان پیشرو در امر مدرسه‌سازی نتیجه همت خیران استان است .

وی با اشاره به اینکه سال 1396 اعتبارات ملی تخصصی برای ساخت و نوسازی مدارس استان زنجان 39 میلیارد تومان بوده است، گفت: این اعتبارات در سال گذشته به 94 میلیارد تومان افزایش یافته است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: بهسازی، نوسازی و بازسازی مدارس ، فراهم کردن زمینه لازم برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق محروم، تجهیز مدارس، توجه به اوقات فراغت از جمله موضوعات مورد تاکید استاندار زنجان در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به صدور شناسنامه فنی در سال 1385 برای فضاهای فیزیکی استان زنجان اظهار کرد: در این ارزیابی مشخص شده از یک هزار و 571 مدرسه استان زنجان 668 مدرسه مقاوم بوده و بقیه فضاهای مدارس استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ پروژه مدرسه‌سازی شامل پروژه‌های تخریب و مقاوم‌سازی مدارس در دست ساخت است، عنوان کرد: در مجموع ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان زنجان در دست اجرا است.

صفری از اختصاص اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی در سال 1396 از محل تملک دارایی برای ساخت مدرسه خبر داد و ادامه داد: این اعتبار در سال گذشته به 53 میلیارد تومان رسید که نشان از افزایش ۴۷ درصدی اعتبارات این بخش دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در ادامه با اشاره به استانداردسازی 2 هزار و 387 کلاس درس در استان زنجان بیان کرد: این تعداد کلاس درس در قالب ۵۸۷ مدرسه در استان زنجان استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تصریح کرد: تمامی روستاهایی که گاز رسانی شده تا پایان سال مدارس انان را به تجهیزات گرمایشی استاندارد تجهیز خواهند شد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به اینکه کار مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاری خیر و نیک در جامعه است، اظهار کرد: توسعه انسانی در هر کشوری محور توسعه است که در بستر مدارس اتفاق می‌افتد.

علی اکبر فاضلی با اشاره به اینکه نهاد آموزش و پرورش وظیفه تربیت نیروی انسانی برای جوامع را دارد،اظهار داشت : آموزش و پرورش در جوامع و کشورهای پیشرفته در اولویت قرار دارد.

فاضلی با اشاره به اینکه توسعه انسانی محور توسعه هر کشوری است ، تاکید کرد: آموزش و پرورش را نباید مصرف‌کننده بدانیم.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان در ادامه با اشاره به ساخت 311 مدرسه توسط مجمع خیران در استان زنجان گفت : 20 پروژه نیز در دست ساخت است که پس از احداث تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان با اشاره به حضور فعال فرهنگیان در مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 400 میلیون تومان توسط خیرین به مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان توسط فرهنگیان کمک شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار