برخورد اتوبوس با تریلی در آزاد راه قم - کاشان ۲ کشته برجای گذاشت

قم (پانا) رئیس پلیس راه استان قم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه تریلی در" آزاد راه قم – کاشان"، ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۹۲۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برخورد اتوبوس با تریلی در آزاد راه قم - کاشان ۲ کشته برجای گذاشت

سرهنگ " مختار پناهی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: دراین حادثه که در ساعت ۰۳:۰۵ بامداد امروز رخ داد، اتوبوس اسکانیا که از مبدا یاسوج به مقصد تهران در حرکت بوده، به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی به قسمت عقب یک دستگاه تریلی هوو برخورد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تریلی در پارکینگ شانه خاکی جاده پارک بوده است، اضافه کرد: این حادثه رانندگی در کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان به قم مقابل مجتمع رفاهی مارال رخ داده است.
به گفته رئیس پلیس راه استان ، بر اثر این برخورد متاسفانه 2 نفر از سرنشینان اتوبوس به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و 17 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
سرهنگ پناهی با اشاره به اینکه تمامی مسافران اتوبوس به بیمارستان منتقل شدند، ادامه داد: ۶ نفر از مصدومان بستری هستند و سایر مصدومان که جراحت سطحی داشتند، سرپایی مداوا شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر راه های مواصلاتی استان قم به صورت بزرگراه و آزادراه است و رانندگی در این محورها یکنواخت می باشد، این مسئله باعث افزایش خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود.
سرهنگ پناهی تصریح کرد: از سوی دیگر در فصل گرما خستگی و کم تحرکی بیشتر بر رانندگان غالب می شود که لازم است رانندگان به ازای هر۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
رئیس پلیس راه استان از رانندگان خواست تا با سرعت مجاز حرکت و از سبقت و حرکات غیرمجاز جداً خودداری کنند.
سرهنگ پناهی توصیه کرد:خستگی و خواب آلودگی در هنگام رانندگی تهدیدی است که همواره به خصوص در مسافرت هایی با مسیر های طولانی و خسته کننده برای راننده می باشد و پیوسته به رانندگان هشدار داده می شود که در صورت خستگی احتیاط کنند و برای مقابله با این تهدید پیش از هرچیز باید استراحت و خواب کافی داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان در ادامه اشاره کرد: گروه های ذیل بیش از سایر رانندگان در معرض خواب آلودگی و حوادث متعاقب آن قرار دارند که در این خصوص همواره به آن ها توصیه می شود هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و نکته کلیدی خواب کافی را فراموش نکنند.
-رانندگان دارای اختلالات خواب و بیماری های مرتبط با بی خوابی و کم خوابی که این گروه هم به شدت در معرض خطر هستند.
-رانندگان حرفه ای حمل و نقل که به دلیل حساسیت جان مسافران ویا محموله باری ، فعالیت مداوم در عین خستگی، سبک کاری نشسته و بدون تنوع و وضعیت غذایی نامناسب مجبور به رانندگی طولانی و بدون استراحت هستند.
-کارکنان شیفتی که الگوی استراحت و خواب منظمی ندارند.
-رانندگان جوان که به دلیل سبک خواص زندگی تصور می کنند نیاز کمی به خواب دارند و عموماً به دلایل شغلی یا تفریحی رانندگی در شب را ترجیح می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار