اتوبوس‌های سند آزاد شهر قم ساماندهی می‌شوند

قم (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: اتوبوس‌های سندآزاد شهر قم ساماندهی می‌شوند.

کد مطلب: ۹۲۰۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس‌های سند آزاد شهر قم ساماندهی می‌شوند

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: بالغ‌ بر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سند آزاد در سطح شهر قم مشغول آمد و شد بوده که در قالب شرکت‌های بخش خصوصی فعالیت‌های آن‌ها ساماندهی می‌شود.

عباس ذاکریان عصر دوشنبه در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: عملکرد و فعالیت آمد و شد و معاینه فنی این اتوبوس و مینی بوس ها با این طرح به‌صورت رسمی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی که بعد از گذشت ۱۰ سال از فعالیت خود برخی استانداردهای لازم ازنظر زیست‌محیطی را به دست آورند، مدت فعالیت آن‌ها تا دو سال دیگر تمدیدشده و منافاتی با قانون هوای پاک ندارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت جهت خودروهای سند آزاد در سطح شهر عنوان کرد: ساماندهی این قبیل اتوبوس و مینی‌بوس‌ها صرفاً باید از طریق شرکت‌های خصوصی انجام شود.

حسن بختیاری تاکید کرد: فعالیت این قبیل اتوبوس و مینی‌بوس‌ها به‌شدت وضعیت آلایندگی شهر قم را افزایش می‌دهد، معاینه فنی اتوبوس‌های سند آزاد به‌درستی در شهر قم انجام نمی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در بیان لایحه مذکور گفت: بسیاری از مینی‌بوس‌های سند آزاد موجود در سطح شهر بدون هیچ‌گونه نظارتی مشغول فعالیت بوده و پایش درستی از آلودگی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: سازمان اتوبوس‌رانی برای نظارت بر خودروهای سند آزاد با همکاری پلیس راهور استان آمادگی را داشته و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت جهت خودروهای سند آزاد در سطح شهر تصریح کرد: هزینه نظارت و ساماندهی بر مینی‌بوس‌های سند آزاد ۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های سند آزاد نیز ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی و صدور پروانه فعالیت جهت خودروهای سند آزاد در سطح شهر ابراز کرد: اتوبوس‌هایی که ۱۰ سال از مدت فعالیت آن‌ها گذشته باشد امکان آمد و شد در داخل شهر را نداشته و باید در محدوده خارج از شهر از آن‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر ادامه داد: طبق قانون بعد از گذشت ۱۰ سال این قبیل اتوبوس و مینی‌بوس‌ها باید به روستاها و بخش‌های حاشیه‌ای شهر منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار