81.7 هکتار از اراضی و مراتع فارس در آتش‌سوزی‌های امسال خسارت دیدند

شیراز (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد که علی‌رغم افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها از ابتدای امسال تاکنون در این استان، اما میزان خسارت وارده و سطح درگیر شده با حریق، کاهش داشته است.

کد مطلب: ۹۲۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
81.7 هکتار از اراضی و مراتع فارس در آتش‌سوزی‌های امسال خسارت دیدند

شهرام منتصری گفت: امسال تعداد آتش‌سوزی‌های حادث شده در اراضی منابع طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها بیشتر از سال گذشته بوده، اما متوسط سطح آسیب دیده از حریق و خسارات وارده، کمتر شده است.
او با بیان اینکه امسال متوسط سطح آسیب دیده در هر فقره آتش سوزی 2.15 هکتار برآورد شده است، گفت: این میزان سال گذشته 3.55 هکتار بوده است.
منتصری تاکید کرد: علت این کاهش خسارت و سطح آسیب‌دیده از حریق، حضور به موقع و سریع نیروهای منابع طبیعی و مشارکت دستگاه‌های مختلف و مردم در اطفاء حریق بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه طی یکماه گذشته شاهد وقوع 38 فقره حریق در استان فارس بوده‌ایم، سطح آسیب و خسارت دیده از این تعداد حادثه آتش سوزی را 81.7 هکتار اعلام کرد.
منتصری گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد 10 فقره آتش سوزی را در فارس شاهد بودیم که وسعتی بالغ بر 35.5 هکتار را در بر گرفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس خاطرنشان کرد که امسال شهرستان‌های فراشبند، کازرون و قیر و کارزین بیشترین تعداد حوادث آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها را داشته و علت وقوع و میزان دقیق خسارت وارده نیز در دست بررسی کارشناسانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار