معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران:

۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش‌آموز مازندران در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند

نظری: بیشترین سهم با ۴۹.۹ درصد متعلق به رشته تجربی است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش مازندران اعلام کرد که ۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش‌آموز مازندران معادل ۴.۵ درصد کل داوطلبان کشور در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۲۰۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش‌آموز مازندران در کنکور ۹۸ شرکت می‌کنند

اسفندیار نظری در گفتگو با پانا با اشاره به یک‌میلیون و 118 هزار و 793 داوطلب آزموت سراسری شال ۹۸ در کشور، اعلام کرد: «۵۷۷ هزار و ۲۳۱ نفر معادل ۵۱.۵۹درصد از نظام آموزشی ۶.۶.۳ و ۵۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۴۸.۴۱ از نظام آموزشی سال‌واحدی و نظام قدیم هستند.

او همچنین تعداد شرکت‌کنندگان مازندرانی در کنکور امسال را ۵۰ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۴.۵ درصد کل داوطلبان کشور اعلام کرد که 25 هزار و 79 نفراز نظام جدید ۶.۶.۳ و 24 هزار و 373 نفر از نظام قدیم هستند.

معاون آموزش‌وپرورش مازندران گفت: «۶۰.۲ درصد شرکت‌کنندگان مازندران زن و 39.8 درصد مرد هستند.»

نظری بیشترین سهم کنکوری‌های مازندران را متعلق به رشته تجربی با 25 هزار و 75 نفر معادل 49.9 درصد اعلام کرد و ادامه داد: «6 هزار و 934 نفر معادل 13.8 درصد در رشته ریاضی، 8 هزار و 995 نفر معادل ۱۷.۹ درصد در رشته علوم انسانی، 6 هزار و 382 نفر معادل ۱۲.۷ درصد در رشته زبانو 2 هزار و 713 نفر معادل ۵.۴ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.

کارت ورود به جلسه آزمون سراسری از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در سایت سنجش قابل دریافت خواهد بود و آزمون ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار