آغاز تدوین اطلس پرندگان در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل محیط زیست اردبیل گفت: به منظور شناسایی و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری تدوین اطلس پرندگان در بسیاری از شهر‌های استان اردبیل آغاز شده است.

کد مطلب: ۹۲۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تدوین اطلس پرندگان در اردبیل

محمد خداپرست، مدیرکل محیط زیست اردبیل در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست گفت: حدود ۲۵۷ گونه پرنده در استان اردبیل ثبت شده و بدین منظور تدوین اطلس پرندگان برای شناسایی و حفاظت از این گونه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

او از فعالیت ۵۷ محیط‌بان در ۱۱ پایگاه خبر داد و افزود: تنوع زیستی موجود در استان اردبیل ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را شامل می‌شود که این آمار اهمیت توجه مضاعف به حفظ گونه‌های مختلف منطقه را یادآوری می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان ۱۷/۷ درصد مساحت استان را مناطق شکار ممنوع دانست و یادآور شد: با فعالیت شبانه‌روزی و جهادی محیط‌بانان و مشارکت اهالی بومی اقدامات لازم برای حفظ گونه‌های مختلف جانوری در حال انجام است.

خداپرست از رهاسازی اردک‌ماهی در دریاچه نئور و انجام نمونه‌برداری از این منطقه طی روزهای آتی خبر داد و یادآور شد: مطالعات احیای دریاچه نئور از سال ۹۳ آغاز گشت و بعد از جمع‌بندی و دریافت اطلاعات مورد نیاز عملیات اجرایی احیای این دریاچه از سال ۹۵ شروع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار