لایحه دوفوریتی عوارض شهری یکشنبه هفته آینده تقدیم شورا می‌شود

شهردار تهران با اعلام این خبر که یکشنبه هفته آینده لایحه دوفوریتی عوارض شهری را به شورا خواهد برد، گفت قرار بود لایحه‌ای دو فوریتی در مورد عوارض به شورا ارائه دهیم که در این خصوص تجدید نظر عمومی صورت گرفت.

کد مطلب: ۹۲۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
لایحه دوفوریتی عوارض شهری یکشنبه هفته آینده تقدیم شورا می‌شود

به گزارش شهر نوشت، پیروز حناچی در یازدهمین نشست شورای معاونان شهرداری تهران که در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد، به بازدید اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهوری - از کارخانه واگن سازی تهران اشاره و اظهار کرد: هدف از بازدید این بود که ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران را برای دولت روشن کنیم که خوشبختانه به این هدف دست یافتیم. از سوی دیگر تلاش کردیم دولت را مجاب کنیم تا بخشی از بدهی شهرداری درباره مترو را متقبل شود که به نظر می‌رسد به این هدف هم رسیدیم. همین طور این اجازه را اخذ کنیم که از صندوق توسعه ملی برای فعال کردن کارخانه واگن‌سازی تهران و تجهیز متروی پایتخت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تنها حدود ۳۰ درصد از ظرفیت کارخانه واگن سازی تهران فعال است و براین اساس باید تلاش کنیم تا این مجموعه با حداکثر ظرفیت فعال شود.

حناچی در ادامه خطاب به معاون خدمات شهری، بر ضرورت پیگیری موضوع انسداد محورهای پیاده‌رو توسط کارگاه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: در صورتی که در این زمینه تخلفی مشاهده شد، به تعداد تخلفات صورت گرفته به شهرداران مناطق امتیاز منفی داده شود.

وی درباره تذکرات اعضای شورای شهر به شهرداری تهران نیز اظهارکرد: مشروعیت ما از رای مردم به اعضای شورای شهر است و باید به سوالات اعضای شورا به‌طور دقیق پاسخ دهیم و اگر اعضا مشکلی را تذکر می‌دهند، برطرف کنیم البته معاونان می‌توانند برای بیان عملکرد حوزه مسئولیت خود از شورا وقت بگیرند و در جلسات شورا بحث‌های خود را مطرح کنند.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی موجود در کشور تصریح کرد: ممکن است بخشی از مشکلات مالی کشور، شهرداری تهران را هم درگیر کند. به همین دلیل باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشیم و آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه میزان وابستگی بودجه شهرداری تهران به ساخت و ساز ۷۰ درصد است، گفت: باید تلاش کنیم سهم شهرداری از درآمدهای مالیاتی را وصول کنیم. دولت هم در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را با ما دارد. به هر حال باید همت کنیم و این شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار