هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

صنایع دستی ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد

کرمانشاه (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: صنایع دستی ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد.

کد مطلب: ۹۲۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
صنایع دستی ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد

هدایت حاتمی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در مراسمی که با حضور فعالان این عرصه در هتل پارسیان برگزار گردید با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان بر روی صنایع دستی تاکید ویژه‌‌‌ای دارد، گفت: سه راهکار عملیاتی در قالب طرح های حمایتی برای رونق صنایع دستی استان را در دستور اجرا داریم که شامل ایجاد کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر، ارائه برنامه‌های رونق بخشی صنایع دستی توسط فعالان این عرصه به مدیریت استان و ایجاد تشکل‌های خصوصی صنایع دستی می‌باشد.

وی افزود: امروز کشورهای توسعه یافته به تدریج وظایف و مسئولیت های خود را به تشکل ها و شرکت های بخش خصوصی در بخش های تخصصی واگذار می کنند و ما هم باید به این سمت برویم زیرا با شکل گیری تشکل های بخش خصوصی صنایع دستی می توان عمده فعالیت هایی که اکنون توسط دولت در این بخش انجام می شود را به تشکل ها واگذار کرد.

هدایت حاتمی همچنین بر داشتن نگاه زنجیره ای در اقتصاد به خصوص در بخش صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید امروز زنجیره تولید، بازاریابی و تبلیغات، فروش و صادرات صنایع دستی در قالب یک زنجیره واحد دیده شود تا صنایع دستی رونق بگیرد.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود از همه صاحب نظران و پیشکسوتان صنایع دستی در استان خواست بر روی هویت شهرها و روستاهای استان در زمینه صنایع دستی فکر کنند و هر شهر و روستا را با برندی از صنایع دستی و سنتی معرفی کنند.

حاتمی صنایع دستی را ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دانست و گفت: مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه بصورت همه جانبه از این بخش حمایت می‌کند و در گام اول، عملیات ساخت سه بازارچه صنایع دستی را در سه شهرستان اسلام‌آبادغرب، صحنه و روانسر را با مشارکت اداره کل گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری‌ها اجرایی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار