معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش فارس منصوب شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، خلق ظرفیت‌های جدید در تامین منابع مورد نیاز برای آموزش و پرورش را از اولویت‌های معاونت مالی برشمرد و افزود: اعتبارات تخصیص داده شده توسط دولت جوابگوی نیاز آموزش و پرورش نیست و تامین منابع و تنوع در تامین منابع مالی یک اصل مهم در کیفیت بخشی آموزشی است.

کد مطلب: ۹۲۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش فارس منصوب شد

علی عسکر نجفی در آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، با اشاره به اینکه معاونت پشتیبانی معاونت خدمتگزار حوزه آموزش و پرورش است ،گفت: در این حوزه نیاز به نگاه عدالت محور است و باید شبیه یک چتر فراگیر عمل کرده و همه‌ی حوزه‌ها را به فراخور شایستگی و ظرفیتی که سیستم دارد حمایت کند که این خود برای پیشبرد اهداف سازمانی بسیار مهم است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس وظیفه معاونت پشتیبانی را تنها توزیع‌کننده منابع ندانست و گفت : اگرچه توزیع صحیح منابع کار مهمی است، اما تأمین منابع در این شرایط کار سخت و دشواری است .

وی با اشاره به مشکلات پیش روی آموزش‌وپرورش در تأمین منابع موردنیاز، راه گریز از چنین مشکلاتی را خلق ظرفیت‌های جدید دانست و گفت : باید تنوع تأمین منابع مالی داشته باشیم و نباید به اعتبارات قطره‌چکانی دولتی اکتفا کنیم و این خود باید به‌عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گیرد .

نجفی یکی از مهم‌ترین عوامل پویایی یک سیستم را نیروی انسانی معرفی کرد و گفت:باید توجه ویژه به این عامل در دستور کار قرار گیرد چراکه بهره‌وری سیستم منوط به بانشاط و باانگیزه بودن نیروی انسانی است و توانمند بودن نیروی انسانی باعث تقویت ساختار سازمانی می‌شود .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : معاون پشتیبانی باید از راهکارها ، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود برای افزایش انگیزه نیروی انسانی استفاده کند و با تزریق منابع مناسب باعث افزایش انگیزه شود .

وی با تأکید بر اینکه نباید فقط به اعتبارات و ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم گفت : اگر امور به این قضایا محدود شود پیشرفتی نخواهیم داشت و باید از ظرفیت‌های برون‌سازمانی به‌خوبی استفاده کرد .

نجفی ادامه داد: نمونه بسیار روشن را در بحث خیرین مدرسه‌ساز به ‌وضوح می‌بینیم که اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند آموزش‌وپرورش نمی‌توانست مشکلات فضای آموزشی را حل کند .

وی گفت : در کنار این، قوانین مترقی و کارآمدی مثل قانون شورای آموزش و پرورش نیز وجود دارد که ظرفیت‌های خوبی را برای استفاده در دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجاد کرده است .

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات غلامعلی حق‌شناس به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش فارس، بهنام حیدری به این سمت منصوب شد.

حیدری که از جانبازان و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس و دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت آموزشی است؛ سوابق خدمتی همچون مدیر آموزگار دوره ابتدایی، معاون و مدیر مدرسه شبانه‌روزی راهنمایی (متوسطه اول )،مدیر دبیرستان شبانه‌روزی ( متوسطه دوم )،کارشناس مراکز شبانه‌روزی در حوزه ستادی وزارت آموزش‌وپرورش،کارشناس مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس ( ضمن خدمت فرهنگیان سلمان فارسی ، دانشگاه فرهنگیان فعلی )،معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش عشایر فارس به مدت ۸ سال،معاون پشتیبانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شیراز به مدت ۴سال،دبیر کارگروه پشتیبانی آموزش‌وپرورش ،عضو شورای آموزش‌وپرورش شیراز، عضو کارگروه مشترک شورای شهر شیراز و آموزش‌وپرورش،معاون مجتمع آموزشی علوم پزشکی شیراز،کارشناس درامد اختصاصی اداره کل،کارشناس مسئول بودجه عمرانی اداره کل،نماینده و مسئول پیگیری امور آموزش‌وپرورش و وصول مطالبات در شهرداری شیراز،نماینده و هماهنگ‌کننده امور آموزش‌وپرورش در سازمان برنامه‌وبودجه استان،عضو شورای آموزش‌وپرورش استان فارس، معاون اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره کل،رئیس اداره بودجه و تأمین منابع مالی اداره کل و سرپرست حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل را در کارنامه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار